Huvudmeny

tänker.

Startat av Möllers, 25 april 2011, 00:22:27 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Vet att lastbilsformet ska stänga här trist så klart men kan man inte visa några lastbilsbilder inne på Ordet är fritt framöver ?
Tycker kan ni ligga bra ta bort Vägforum och Vägfordonsmodeller ochså då, kan vi ha allt inne på Ordet är fritt vad tycks ::)

Inga sura minner nu va.

Ersa

Det finns många andra bra lastbilsforum där ute som man kan hänga på. Bland annat Transportsidan som meddelat att de gärna vill ha de lastbilsintresserade medlemmar som hängt här. Men finns det verkligen lika många väg- och bussmodellforum att vi kan lägga ner våra forumdelar med dessa inriktningar? Eller har det varit många bråk och anmälningar på våra väg- och bussmodellforum? Eller hur menar du att ännu fler stängningar ska motiveras? Ska vi stänga fler forumdelar bara för stängandets skull?

Möllers

Detta var ett bussforum fanns det bara bussar här för,Sen uppdatera ni buss snack sen la ni in Vägforum-Vägfordonsmodeller-Lastbilsforum-Ordet är fritt.
Ska jag vara ärligt tycker jag ni ska ta bort Vägforum-Vägfordonsmodeller-Lastbilsforum-Ordet är fritt.
Så har vi kvar Bussnack/Busstrafik/Bussar/bussbilder/ämnen 15 till 30 år/Bussar/bussbilder/ämnen äldre än 30 år.
Detta är bussforum inte sant  ::)

Nico

Visst är detta primärt ett bussforum, men det hindrar inte att vi även kan ha andra angränsande forumdelar som komplement. Även om "Ordet är fritt" inte har något direkt med bussar att göra så har däremot t.ex. "Vägforum" och "Vägfordonsmodeller" faktiskt vissa konkreta kopplingar även till bussar. Dessa tavlor har inte heller gett upphov till några direkta bekymmer varför det saknas behov av någon åtgärd.

Sen stänger vi inte forumavdelningar bara för att det är kul eller för att att vi inte hade något bättre för oss. Istället finns det faktiskt en reell orsak bakom beslutet vilket framgår av denna tråd. Sedan låter vi faktiskt inte heller sidan upphöra på det viset, snarare hjälper vi den till en bättre plattform då grabbarna bakom Transportsidan.se istället kommer att ta över denna del och driva den vidare.

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

bussen

Jag tänker i allafall vara här fortsättningsvis.Istället för lastbilsforumet skulle det kanska göras ett
veteranlastbilsforum avdelning. I grunden är ju mycket samma kompenenter i både de gamla bussar och lastbilarna.Om det skulle ske så kunde åldersgränsen vara när de blev veteranklassade.
Bara en liten tanke visst finns det liknande forum men man blir aldrig mätt på dessa fordon.Bussen

mil

mycket gammla bussar som är ombyggda nu till olika saker o reggade som personbil klass 2 samt lastbilar det hade varit trevligt med en avdelning för enbart dessa fordon då man hittar de guldkorenen bland en massa länstrafik bussar ur dussin serier som alla ser likadana ut

Bussmicke

Underbart. Lastbilsdelen stänger, måste vara det bästa som hänt här  :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Muk

Citat från: Bussmicke skrivet 26 april 2011, 08:24:56 AM
Underbart. Lastbilsdelen stänger, måste vara det bästa som hänt här  :)

Nejdå. Det bästa som hänt var att lastbilsdelen öppnade. Det sämsta var att den drog till sig aluminiumhattar.

Olof Lagerkvist

Citat från: Nico skrivet 25 april 2011, 01:02:52 AM
Visst är detta primärt ett bussforum, men det hindrar inte att vi även kan ha andra angränsande forumdelar som komplement. Även om "Ordet är fritt" inte har något direkt med bussar att göra så har däremot t.ex. "Vägforum" och "Vägfordonsmodeller" faktiskt vissa konkreta kopplingar även till bussar. Dessa tavlor har inte heller gett upphov till några direkta bekymmer varför det saknas behov av någon åtgärd.

Jag måste nog också tillägga att den höga nivån och intressanta diskussionerna som brukar vara i "Vägforum" gör det lite unikt. Mig veterligen finns inget riktigt bra motsvarande forum där det diskuteras allt från aktuell trafiksituation och vägbyggen till väghistoria/"vägarkeologi" och liknande. Synnerligen intressant och värdefullt forum enligt min ringa mening.
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

Susanne

Jag gillar tunga fordon överlag, gärna i äldre modell. Gamla bussar etc sådana man ser på te x Tunga Rallyt.
Jag själv har inget emot både bussar och tradare här men det är NI som driver forumet som bestämmer vad ni vill ha och inte vill ha.
Det är ju i grunden ett Bussforum. Men som sagt, det är NI som driver detta som måste få bestämma grunden och utförandet av det.
Än så länge har i allafall jag varit nöjd med det med undantag av vissa barnstuge diskutioner som dykt upp då och då.