Extrabussar & Förlängda busslinjer i Stockholm påsken 1999

Startat av Bussmicke, 23 april 2011, 23:30:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter Rost

Trevligt! När du får tid och lust, lägg gärna ut lite bilder från T-bane Ersättningen från samma påskhelg 1999.

/Peter

Bussmicke

Jodå, jag brände en j***a massa film den veckan så det finns att ta av.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kvarne

Såååå Trevligt BM! Ser gärna mer från denna ersättning!  :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Andreas91

Bussmicke

hehe, har scannat och gallrat bilder från 3 rullar nu.
//Bussmicke.

Bussmicke

//Bussmicke.

virtual1

Härliga bussbilder, men du har lagt in samma inlägg två ggr! - mååååånga bilder blir det att scrolla igenom!

Andreas91

I detta fall önskar jag att det fanns en tidsmaskin, så att man kunde resa tillbaka och få se detta med egna ögon (visst, jag var 8 år då, men jag var sannolikt långt ifrån busshändelsernas centrum. ;)) Stort tack för dessa bilder!  :)

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 24 april 2011, 22:53:27 PM
Härliga bussbilder, men du har lagt in samma inlägg två ggr! - mååååånga bilder blir det att scrolla igenom!

Min dator segade som en gris och när inget hände backade jag och inget syntes, väl efter postningen blev det visst dubbelt av någon obegriplig anledning.
//Bussmicke.

Bussmicke

//Bussmicke.

christian berg

Tack för fina bilder!  Kul att se de ovanliga kortvagnarna på innerstadslinjer, var 6564 och H3orna redan överförda till bussförarskolan vid denna tidpunkt och inlånade för vanlig trafik?

Hälsningar

Christian B

Peter Rost

På din fråga om H3, vill jag minnas att 6401 "levde" längst i trafik av kortvagnarna med svart front. Gick i trafik i Botkyrka/Eriksberg en bit in på 2001. Huruvida 6362, 6364, och 6564 tillhörde bussförarskolan vid fototillfället, eller ej överlåter jag till fösamlingen att svara. ;) För övrigt, ett mycket trevligt svep! :)

/Peter

Göran Nilsson

Kul att se! Hade dessutom ingen aning om att Swebus 0991 (fd Wasatrafik 8011) och fd Helsingborgsbussarna 3139 och 3542 kom till Sörmland efter Skånetiden. Var gick de normalt?
/ GNl

Fredrik Klint

Mycket trevliga bilder, Swebus 0991 var kul att se! Inget minne av denna i SL-trafiken.