Ny buss till Kjells Buss i Västervik

Startat av Buss-Hasse, 15 april 2011, 14:12:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Buss-Hasse

Har i dagarna kommit till Vetlanda. Börjar i trafik under nästa vecka med FST på Swebus 835.
Vår tidigare buss EEC 431 rullar just nu hos Trensums buss, Karlshamn.
Regnummer på denna blir XEY 784

preacher

Härlig buss men måtte djävulen ta den faen som kom på att placera Färdskrivaren så korkat. Det är lika illa i Mercorna. Man håller nästa på att trilla ur stolen när man ska kolla körtiden under färd.
Ha en god tur med nya bussen
// Pär

Björn Lövdahl

De har inte varit så smarta som många av lastbilstillverkarna har varit att få den att kommunicera med fordonets färddator?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Blue

Citat från: preacher skrivet 15 april 2011, 20:54:13 PM
Härlig buss men måtte djävulen ta den faen som kom på att placera Färdskrivaren så korkat. Det är lika illa i Mercorna. Man håller nästa på att trilla ur stolen när man ska kolla körtiden under färd.
Ha en god tur med nya bussen
// Pär

Vi  bytte plats på värmekontrollen och skrivaren i vår GT-HD, värmen kan man knappa på även om den sitter vid knäna. Det är så sällan man behöver justera på den ändå.
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Martin Maltkvist

Citat från: Hans Jacobsson skrivet 15 april 2011, 14:12:39 PM

Aah fina Neu-Ulm!
Setras leveranshall är verkligen elegant och vid mitt besök där kunde jag se mycket fint både på gården och inomhus.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ersa

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 16 april 2011, 11:24:40 AM
Aah fina Neu-Ulm!
Setras leveranshall är verkligen elegant och vid mitt besök där kunde jag se mycket fint både på gården och inomhus.

Var kameran med vid tillfället?

Martin Maltkvist

Citat från: Ersa skrivet 16 april 2011, 11:34:02 AM
Var kameran med vid tillfället?
Inte inne i hallen men jag vet att det ska finnas en bild utifrån någonstans, skulle kunna gräva efter där efter jobbet och lägga ut den.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin