NY entreprenör i Motala

Startat av mil, 14 april 2011, 07:45:45 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

mil

Skall enligt uppgift bli något som heter Bliva då skall alla bussar stationerade i MOtala, Stads och lansdsbyggd vara gasdrivna.
Detta stod i dagens Motala tidning

1896

Var det inte Lingmerths som vann trafiken ?

mil

De som sitter i styrelsen för BLiva visade sig vara folk från Vadstena Buss. Lingmerts, smålandsbussen samt ett par andra företag till. Bliva Buss Sverige AB bildades 2010.  Verkar vara som typ Buss i Väst stucket om jag får säga min mening.

1896

Intressant, Lingmerths kanske tycker att uppdraget är för stort för att klara på egen hand ?

Staffan Sävenfjord

Citat från: mil skrivet 14 april 2011, 08:59:05 AM
De som sitter i styrelsen för BLiva visade sig vara folk från Vadstena Buss. Lingmerts, smålandsbussen samt ett par andra företag till. Bliva Buss Sverige AB bildades 2010.  Verkar vara som typ Buss i Väst stucket om jag får säga min mening.

Bliva är ett samarbete mellan Blåklintsbuss, Lingmerths och Vadstena Buss. Sådana här samverkansorganisationer är inte ovanliga: Buss i Väst som sagt, Förenade Buss i Värmland, Busspoolen i Västerbotten, Centrala Buss i Jämtland etc.

Smålandsbussen är representerat i Blivas styrelse därför att de äger Vadstena Buss. De torde inte delta i själva driften.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 14 april 2011, 09:04:34 AM
Intressant, Lingmerths kanske tycker att uppdraget är för stort för att klara på egen hand ?

De tre Blåklintsbuss, Lingmerths och Vadstena Buss lade från början ett gemensamt anbud så det kommer inte som någon överraskning att de skall samarbeta. Lingmerths har dock varit samordnade och deras vd är också vd i Bliva Buss.

1896

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 14 april 2011, 09:07:08 AM
De tre Blåklintsbuss, Lingmerths och Vadstena Buss lade från början ett gemensamt anbud så det kommer inte som någon överraskning att de skall samarbeta. Lingmerths har dock varit samordnade och deras vd är också vd i Bliva Buss.

Gäller det trafiken i Mjölby också ?

Becain

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 14 april 2011, 09:10:33 AM
Gäller det trafiken i Mjölby också ?

Bliva kommer köra trafiken i Motala, Vadstena, Ödeshög samt Mjölby.

1896

Citat från: Becain skrivet 14 april 2011, 09:51:14 AM

Ok, tack.  :)

Björn Lövdahl

//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Becain

Bussmicke

Citat från: Becain skrivet 14 april 2011, 09:51:14 AM

Även Skänninge antar jag, linje 668 och 669 utgår därifrån.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Becain

Citat från: Bussmicke skrivet 04 juni 2011, 08:15:20 AM
Även Skänninge antar jag, linje 668 och 669 utgår därifrån.

Bussarna som trafikerar Skänninge är upphandlade med stationering Mjölby, så svaret är ja, Bliva Buss kommer köra där. Blåklintsbuss kör dessutom en del i Skänningetrakten idag på de avtal som löper fram till 2012, så troligen fortsätter man med detta även efter den 19 juni i år fram till sommaren 2012.

Björn Lövdahl

Hur många omlopp har Bliva med stationering Motala`?+
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Ebermark

12 tätort, 11 landsort gas, 3 dubbeldäckare, 3 landsort diesel