Huvudmeny

GUB 266-269

Startat av Bussmicke, 30 mars 2011, 12:07:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Björn Ax skrivet 30 mars 2011, 21:43:06 PM
Är för att det ska vara regionbussarna och stadsbussarna. Så att båda skulle ha ett lika slut på namnet. :)

Men de gula bussarna kan inte skyltas "Regionbussarna" utan skyltas oftast istället med firmanamnet.
Iaf när jag tomkör! ;)

Björn Ax

Citat från: Ersa skrivet 30 mars 2011, 22:36:43 PM
Men de gula bussarna kan inte skyltas "Regionbussarna" utan skyltas oftast istället med firmanamnet.
Iaf när jag tomkör! ;)

Är nog mera för UL.se och i deras dokumentationer. :)

MartinMartin

Citat från: Björn Ax skrivet 30 mars 2011, 19:58:52 PM
För att UL inte vill att vi ska skylta sånt. Glad sommar och god jul och glad påsk har också tagits bort.

Men i regiontrafiken finns "Trevlig helg" & "God Jul"

MartinMartin

Citat från: Ersa skrivet 30 mars 2011, 22:36:43 PM
Iaf när jag tomkör! ;)

Men du kan skylta "Upplands lokaltrafik"

Ersa

Citat från: MartinMartin skrivet 31 mars 2011, 00:01:12 AM
Men du kan skylta "Upplands lokaltrafik"

Ja, men numera står det bara "UL" på de yttre skyltarna, till skillnad mot förr när det stod "Upplands lokaltrafik".
Denna text används dock ytterst sällan från något håll. Undrar varför... ::)

MartinMartin

Citat från: Ersa skrivet 31 mars 2011, 00:06:23 AM
Ja, men numera står det bara "UL" på de yttre skyltarna, till skillnad mot förr när det förr "Upplands lokaltrafik".
Denna text används dock ytterst sällan från något håll. Undrar varför... ::)

Är nog olika, för i KR:s bussar så blir 408:an "Upplands lokaltrafik".
Likaså blir 398:an där det står Nobina i Init-displayen "Swebus med loggga" på skylten.

Jocke Selling

Citat från: MartinMartin skrivet 31 mars 2011, 00:09:39 AM
Är nog olika, för i KR:s bussar så blir 408:an "Upplands lokaltrafik".
Likaså blir 398:an där det står Nobina i Init-displayen "Swebus med loggga" på skylten.

Betyder isf bara att KR:s bussar inte uppdaterats med de senaste destinationerna. De måste laddas in per buss i skyltningen, så att init och skylt lirar.

Sedan vill jag tacka "gurk-micke" för de trevliga bilderna. Tänker dock mest på svunnen miljö och inte så mycket på grönsakerna i sig.