Tre minuter vid Gånghestersvägen... [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 23 mars 2011, 22:28:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

...i Borås i torsdags den 17 mars. Jag var ute för att ta några bilder på den några månader gamla linje 4 i Borås som snart görs om kortas av i ena änden och inte längre trafikerar sträckan där jag stod. Det kom ytterligare ett par bussar under de tre minuter jag var på plats - och här kommer bilderna.

BL 053 ska svänga från Kransvägen ut på Gånghestersvägen på sin väg mot Brotorp.

BL 723 har nyss startat från Brotorp på linje 11 och kommer här på Gånghestersvägen på sin väg mot bl a Bergsäter, centrum och Sjöbo.

Veolia 3776 kommer från Dalsjöfors på linje 159.

Så har då BL 053 vänt på Brotorp och är nu på väg mot sjukhuset.

Staffan Sävenfjord

Trevliga bilder från en lite ovanligare fotoplats.

Man har tydligen slutat med att köra två bussar på linje 4 så det gäller för föraren att stressa runt med en buss på 30 minuters omloppstid. Detta gör att förseningarna växer till sig under dagen eftersom det knappt går att köra in någon tid alls. Det blir ju dock bättre från den 4 april då 2-an och 4-an skall samköras.

Bernt Talbrant

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 23 mars 2011, 22:37:51 PM
Trevliga bilder från en lite ovanligare fotoplats.

Man har tydligen slutat med att köra två bussar på linje 4 så det gäller för föraren att stressa runt med en buss på 30 minuters omloppstid. Detta gör att förseningarna växer till sig under dagen eftersom det knappt går att köra in någon tid alls. Det blir ju dock bättre från den 4 april då 2-an och 4-an skall samköras.

Tackar! När jag tog dessa bilder några minuter före kl 15 så var 4:an i stort sett i tid. Den sista bilden togs 14.59 och 4:ans avgångstid från Brotorp är 14.57.