Hur transporterar ni er när ni inte åker buss?

Startat av Rickbox, 16 mars 2011, 16:23:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Citat från: Peter C skrivet 17 mars 2011, 15:15:29 PM
Vilket håll ska du?

Gällstad-Tranemo åker jag och i kväll var det ingen hit fullt snökaos maxfart 50
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jonas Gustafsson

Till jobbet cyklar jag ofta under de varma månaderna, det är 11 km och inga backar så det tar c:a 40 minuter i lugn takt.
Annars kör jag en 12 år gammal Opel Astra kombi...
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Rickbox

Till er som cyklar, eller tänker börja cykla så kan jag rekommendera en prisvärd och hyfsat bra cykel!

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/Herr/Singlespeed-28/

Biltema Yosemite 28" SingleSpeed - 1199 kronor instegspris!

Jag har själv en sån här som jag haft i två år, mycket bekväm och bra cykel!

Har varit lite småsaker, men inte mer än om man köper en begagnad för samma pris, dessutom är det garanti.

Andreas91

För min del beror det helt på. På en kort sträcka, om jag har tiden, så går jag oftast. Även ibland på långa sträckor (omkring en mil) så väljer jag ibland att gå - om man som sagt har tiden! ;D Har inget körkort, så bil är inget alternativ i nuläget. Reser då istället dagligen med kollektivtrafiken, utan att några större grejer uppstår. På resor i landet, mycket norrut till hälsingland osv. (ca. 35 mil) så har det blivit mycket långfärdsbuss, nästan enbart pga prisskillnader med tåg. Har dock så smått börja resa mer med tåg i landet och det är ytterst få gånger som något problem har uppstått. Visst, tåget är dyrare än bussen, men har jag råd, så väljer jag tåg framför långfärdsbuss.

IngemarJ

Hej!

Jag tycks bli först att svara spårvagn på frågan, blir främst sådana faktiskt.

Hälsar

Ingemar