Om planerna fullföljs, så verkar dessa vara historia i SL-land otäckt snart...

Startat av Andreas91, 24 februari 2011, 19:07:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 03 mars 2011, 12:40:50 PM
Det verkar lite tidigt att spekulera i vad som blir kvar efter sommaren, men helt klart är att det blir ännu en intressant sommar/höst i Keolisland...

I Norrtälje blir det ju som sagt mer eller mindre helt utbytt vagnpark (några får de dock "på köpet") när Nobina tar över, men det verkar inte självklart att alla bussarna som nu finns i Norrtälje får fortsatt sysselsättning i SL-trafiken efter sommaren, så det blir intressant att se vilka som hamnar var.
Traditionellt har det ju flyttats bussar ganska friskt mellan Norrtälje och Täby, men denna sommar verkar det inte så säkert att det blir så många som flyttar just mellan dessa depåer.
Helt klart är dock att 42xx-vagnarna av åldersskäl försvinner från Norrort och SL-land under sommaren om inget mirakel inträffar, troligen blir det enkel biljett till högstbjudande upphuggare...
45xx-vagnarna (4505-06+08 i Norrtälje och 4509 i Norrort) har teoretiskt ett år kvar att leva enligt SLs 16årsmåtto, men jag tvivlar på att det blir något 16:e år i Stockholmarnas tjänst för dessa pga nyleveranserna och kommande lågentrékrav på allt fler linjer...
//Fredrik

Ja, det ska bli spännande att se hur placeringarna blir till sommaren. Norrtäljes 21 Volvo 8700-vagnar har ju dörrställning 1-1-0 och passar egentligen endast i Norrtäljetrafiken inom SL-området. Eventuellt kan de bli aktuella i Björknäs.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.