Capitolmärkt stilren interiör

Startat av Gunnar D, 23 februari 2011, 18:55:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

En dryg vecka återstår för H21 75301 i Stockholmstrafiken innan den ställs upp inför färd till Pakistan. En interiör utan onödigt bjäfs men med snyggt Capitolemblem ovanför bakrutorna.
Förmodligen tursatt på linje 73 vid Frihamnen den 24 aug 1967.

Mvh Gunnar

Mr G

Snyggt utan bjäfs, visst. Men 1967 var modet som gällde kort-kort, så jag hoppas att du inte körde ut några passagerare för att få ta den bilden. Sånt bjäfs hade nog inte gjort bilden sämre.  :D

När man ser bilden så här, ser ett capitolmärke på inre bakväggen helt normalt ut. Hade det saknats ett märke hade man väl tyckt att det var något som fattades.  :)
Jag får nog ta tillbaka min tidigare undran om förekomsten av märken på den platsen.  :-\
吉先生

Gunnar D

Citat från: Mr G skrivet 23 februari 2011, 19:38:06 PM
Snyggt utan bjäfs, visst. Men 1967 var modet som gällde kort-kort, så jag hoppas att du inte körde ut några passagerare för att få ta den bilden. Sånt bjäfs hade nog inte gjort bilden sämre.  :D

Jag ville ta några typbilder av interiörer av bussar som skulle försvinna efter Dagen H. Då var ändstn lämpligast för att inte få med några störande personer på bilden  ;)

/Gunnar

yngrot

Trevligt och med 2+1 blir det ju rymligt
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina