SV: Veolia o Birka

Startat av Nicklas Vasa, 20 september 2007, 12:40:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sundås

Citat från: Bussmicke skrivet 20 september 2007, 20:47:57 PM
Ett med mindre gnäll på enskilt bolag och att kunna hålla sig till ämnet.............

Jag håller också med! Det här gnället på Veolia börjar bli riktigt tråkigt, kan du inte hålla dig för det själv? Du märker ju hur du blir bemött..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Ersa

Kritik mot ett specifikt företag leder inte till någon vidare debatt, men visst kan man diskutera upphandlingarnas vara och inte vara. Jag är nyfiken på hur landstingen och huvudmännen (inkl färgkrav) kommer att se ut om länen ersätts med storregioner.

Jag vet dock inte om vi kan gå tillbaka till det system vi hade på 80-talet och tidigare. Det verkar lite dyrt, stelt och monopolistiskt idag.

Nico

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 20 september 2007, 18:22:00 PM
Det beror ju på vad man vill att företagen ska vara bra på....
Jag kan tycka att det fokuseras på fel saker....

Jamen, man kan ju knappast använda sin egen personliga åsikt (som i det här fallet även verkar vara ytterst färgad av andra, tidigare händelser) som en något slags normativ utgångspunkt. Att just du tycker att det fokuseras på fel saker är inte säger inte ett gångbart argument i denna typ av diskussion. Först när man ser lika objektivt på de olika deltagarna så fungerar det.

I övrigt tycker jag att du nästan verkar vara sjukligt negativ till allt Veolia gör och står för och det är vare sig någon bra eller för den delen någon saklig grund att inleda en diskussion utifrån. Visst kanske det ur en synvinkel var bättre förr, men samtidigt så kan man även undra hur mycket allting kostade förr (en hel del statliga och kommunala bolag verkar ha varit rena svarta hål ur ekonomiskt hänseende) och hur mycket vi skattebetalare får för pengarna idag?
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman