Huvudmeny

Busslink 5762 i Ösmo

Startat av Marc, 20 september 2007, 18:47:22 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Fredde

CitatDet är samma du sitter och nöter på 222:an samtliga 18XX har 210 kW

Då lider jag med dessa chaffisar... Usch...  :-\  Fast jag hade 1803 härrom dagen ;D

/Fredde

homer

Citat från: Fredde_J skrivet 22 september 2007, 18:24:32 PM
Då lider jag med dessa chaffisar... Usch...  :-\  Fast jag hade 1803 härrom dagen ;D

/Fredde

Måste vara den enda som blir glad över att få köra ATR ???  :o :o :o

Bussmicke

Har vi inte halkat av vägen nu?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Johan N

5760 ersatte väl en uppbrunnen Vega i Norrtälje. Riktigt trevlig buss (iallafall då den var ny), med fungerande farthållare och svängbar löpaxel         - det senare var ingen större hit hos en del (framförallt äldre) arbetskamrater som tyckte den slingrade sig som en orm utefter E18.

Fanns en del passagerare som hade problem med hur framdörren öppnade sig också  ;D , den var ju lite som en katt bland en hel hög hermeliner.

Fredde

CitatMåste vara den enda som blir glad över att få köra ATR     

Nja, visst är det ATR, men det var icke det jag syftade på... ATR är inget kul, många vet inte ens hur det funkar att köra med en sådan buss.

/Fredde

Nico

Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 september 2007, 12:34:49 PMInformationen från arbetsgivare (och SL) vad som gäller med ATR buss har tidigare varit dålig, förhoppningsvis är den bättre idag.

Det är nog tveksamt. För de allra flesta förare verkar 'ATR' bara vara en lapp med några bokstäver som sitter anbringad någonstans vid eller i närheten av förarplatsen ihop med en liten skylt som talar om att med en ATR-vagn måste man öppna minst en dörr vid varje start/ändhållplats. Sen var det i alla fall inte mer med det på Råsta under Veoliatiden (och dess föregångare), men kanske att Busslink har mera utvecklad info på detta område.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman