Leyland 1970

Startat av Mr G, 09 februari 2011, 23:16:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Blandad trafik på Sockenvägen 1970. 171 tur 2 ankommer hpl Kärrtorpsvägen. Hållplatsen hette tydligen inte Tyresövägen som man först skulle kunna tro. Vad den heter nu, och om den finns kvar på samma ställe vet jag inte.
吉先生

Gunnar D

Det är en Leyland iaf, det ser jag tydligt!  ;)

/Gunnar

Kristofer

Citat från: Mr G skrivet 09 februari 2011, 23:16:41 PM
Blandad trafik på Sockenvägen 1970. 171 tur 2 ankommer hpl Kärrtorpsvägen. Hållplatsen hette tydligen inte Tyresövägen som man först skulle kunna tro. Vad den heter nu, och om den finns kvar på samma ställe vet jag inte.

Den heter fortfarande Kärrtorpsvägen, fantasilöst nog. Och om inte perspektivet luras så är den flyttad en busslängd eller två västerut.

Fantastiska miljöbilder du bjuder på!
( ) Turer inom parentes endast t. o. m. 1/11 1964 samt fr. o. m. den 1/5 1965.

Robban

Fick inte till vinkeln riktigt som jag ville men lägger ut en Ersabild tagen idag.

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Mr G

Strålande. Jag älskar Ersabilder. Men jag har svårt att få till det här. Nu verkar i och för sig brännvidden skilja sig åt en del, så att din bild kommer längre ifrån. Men jag kan inte hitta huset i bakgrunden som syns t v om bussen. Här sålde man länge t-shirtstryck, men tror inte att den verksamheten finns kvar nu. Har du verkligen tagit bilden åt samma håll? Och så verkar Sockenvägen lite för bred. Är inte din bild tagen på Tyresövägen? Eller är det jag som borde köpa nya brillor?
吉先生

Corny

Jag vill minnas att Barnvagnsfabriken mer låg på Sockenvägen när jag gasade fram i trakterna på min Puch MS 50 L i trakterna i mitten av 60 talet. Håller med mr G om att bilden sannolikt är tagen på Tyresövägen. Och då var det isåfall någon form av Konsum i huset längst till vänster på Robbans bild.

Corny

Robban

Jaaaaaaa nu ser till och med jag att jag tagit bilden från fel håll, inte meningen att förvilla er på någit sätt så ni får hålla tillgodo med den här tills imorgon då tar jag en ny från rätt håll  ;D

/Robban
Trafikledare/Trafikledarutbildare/Examinator på MTR Tunnelbanan samt bussförare på Keolis.

Susanne

Barnvagnsfabriken till vänster och Konsum till höger och Skogskyrkogården i ryggen en bit bort.
Buss 161 verkar stanna på samma plats idag, enligt eniro.

Corny

Robban, när du ändå är där och tar en ny bild. Kolla om inte vägen du tog första bilden på heter till och med  Gamla Tyresövägen. Nu efteråt vill jag minnas att den hette det redan när jag tankade oljeblandat i moppen på en närbelägen Shellmack. Nya Tyresövägen skall väl då vara Nynäsvägen/Sandåkravägen men nu sladdar jag kanske in på Vägforum.

Corny

Robban

Var tillbaka på brottsplatsen och tog en bild som jag p.g.a snöhögarna inte riktigt är nöjd med men det är nästan på samma ställe som Mr G.

Busslinjen som idag trafikerar hållplatsen har sjunkit med 10 nummer å heter numera 161 men hållplatsnamnet består.

/Robban

AGR

Citat från: Robban skrivet 13 februari 2011, 16:13:16 PM
Var tillbaka på brottsplatsen och tog en bild som jag p.g.a snöhögarna inte riktigt är nöjd med men det är nästan på samma ställe som Mr H.

Busslinjen som idag trafikerar hållplatsen har sjunkit med 10 nummer å heter numera 161 men hållplatsnamnet består.

/Robban

Huset i bakgrunden med skylt Skandiamäklarna, fanns inte på den tiden när MrG tog bilden där fanns resterna av spårvagns linje 8 mot Skarpnäck.

Mvh AGR