Huvudmeny

Grön laser igen!!!

Startat av forthemoment, 07 februari 2011, 23:01:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Olof Lagerkvist

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 08 februari 2011, 10:38:38 AM
Borde ju vara mycket stränga straff även när den riktas mot kollektivtrafiken eller transportbranschen. Problemet är väl dock att komma åt förövaren.

Ja, det är inte helt enkelt eftersom räckvidden på de här sakerna är lång, ofta flera kilometer. Gärningsmannen kan alltså stå på en höjd, tak etc långt bort och rikta lasern och sedan ha lång tid på sig att försvinna från platsen. Man måste ju först avgöra från vilket håll strålen kom och sedan kontrollera alla olika platser där gärningsmannen kan ha stått. Det är alltså ofta ren tur om man lyckas få tag i vederbörande.

Att polisen börjar skydda sig med skyddsglas och skyddsglasögon förstår jag, men det är en komplicerad och riskfylld lösning eftersom det i gengäld då är svårt att se sådant man faktiskt behöver se. Så det är allmänt sett ett tråkigt otyg detta med laserstrålar och det är nog svårt att bli av med, tyvärr.
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

yngrot

Bedrövligt är det hoppas bara forthemmonemt blir bra igen .. Enda sättet slippa detta är väl att det blir totalförbud både att inneha och sälja dem..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

jocke

Citat från: yngrot skrivet 08 februari 2011, 21:13:25 PM
Bedrövligt är det hoppas bara forthemmonemt blir bra igen .. Enda sättet slippa detta är väl att det blir totalförbud både att inneha och sälja dem..

Det är de redan, i sverige alltså. Vad hjälper de när du köper en på 5 min på nätet eller på valfri resa till tex thailand.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

yngrot

De borde förbjudas över hela världen ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina