Bussar med Godsläp 2011?

Startat av ivar, 03 februari 2011, 19:09:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ivar

Hej!

Jag såg för ett tag sedan här på BS någon Jämtlandsk buss med Godssläp, kan möjligen har varit Danielssons?
Men är det flera företag som kör med Godssläp numera?, förutom nu Ceris Resor på linje 10 och e.v. även Danielssons?
Samt kör Sjögrens ekipage fortfarande, eller är det utbytt?

Mvh
Niclas

bussfan

charterbuss och vänerbuss kristinehamn har och kör med släp efter bussarna ;D

Ersa

Jag tolkar frågan på samma sätt. Dvs att det torde gälla just godssläp i upphandlad linjetrafik, och inte bagagesläp bakom bussar som körs i egen regi.

ivar

Jo, så menade jag, kanske var lite otydlig....  ;)

Mvh
Niclas

bussfan

niclas n: jo det va du men som sagt va.Annars tycker jag att din fråga va utmärkt och bra för vi e många som undrar över detta tror ja 8)

Jan

Citat från: Niclas N skrivet 03 februari 2011, 19:09:18 PM
Hej!

Jag såg för ett tag sedan här på BS någon Jämtlandsk buss med Godssläp, kan möjligen har varit Danielssons?
Men är det flera företag som kör med Godssläp numera?, förutom nu Ceris Resor på linje 10 och e.v. även Danielssons?
Samt kör Sjögrens ekipage fortfarande, eller är det utbytt?

Mvh
Niclas

jag har för mig att både buss och släp är sålda när det gäller Sjögrens. Bussen var för övrigt en Ikarus.
I branschen i 40 år

Larionov

Jo, det är ngn i Östersund som kör med släp som det står bussgods på, har bla mött dem i krokom ngn gång. Släpen brukar stå parkerade på planen mitt emot Fresks, gamla Elektro Diesel, de e tvåaxliga och försedd med bakgavelhiss. Har ingen aning vilket bussbolag som äger dem dock...

Ersa

Åtminstone två av Danielssons VDL Bova Futura har dragkrok för godssläp.
Pamela/CFC530 samt Pauline/CFC642

grabben007

Citat från: Ersa skrivet 04 februari 2011, 22:58:23 PM
Åtminstone två av Danielssons VDL Bova Futura har dragkrok för godssläp.
Pamela/CFC530 samt Pauline/CFC642

Man kör med vagn på Valsjöbyn och skall göra det på Hallen men det har vari lite bekymmer med vagnarna.

//Martin

Hagglunds

Jag såg faktiskt i Örnsköldsvik, troligtvis var det en dubbeldäckare med släp, tyckte det stod BUSSGODS på den, med tanke på vägval så var den nog på väg mot bussgaraget eller liknande, det var inte på E4 jag såg den.

Kanske var den som brukar synas i Jämtland?

Förresten kan den varit på väg mot busstation för jag stod och kollade infarten mott bussgaraget och såg den aldrig där.

Hockeybuss?