Upphandling Strängnäs

Startat av Magnus, 29 januari 2011, 13:03:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus

Upphandling av stads- och landsbygdstrafik i Strängnäs
Upphandlingsområdet omfattar linjelagd stads- och landsbygdstrafik med utgångspunkt från Länstrafikens depå i Strängnäs. All trafik skall köras med bussar som drivs med förnyelsebart bränsle.
Uppdraget omfattar trafik med c:a 25-30 fordon av olika fordonstyp, med hänsyn till linjeöversynen. Upphandlingen kommer också att innehålla en Incitamentsdel som baserar sig på antal resenärer för hela trafiken. Datum för påbörjande 19.8.2012 datum för slutförande 18.8.2018

1896

Är avtalet bara på 6 år ? Finns det någon förlängnings klasul ?

Magnus

Avtalet kan förlängas med 1 år i taget till som längst i augusti 2021.

1896

Bussföraren

När jag var förbi på FAC på Skavsta idag sades det att Busslink/Keolis tappar Strängnäs, kan inte hitta att det stått något om det här.

Ted Selander

Citat från: Bussföraren skrivet 06 maj 2011, 19:54:30 PM
När jag var förbi på FAC på Skavsta idag sades det att Busslink/Keolis tappar Strängnäs, kan inte hitta att det stått något om det här.

Har också noterat avsaknaden av denna nyhet från den 4 maj. Eftersom inget officellt kommit från Länstrafiken, nöjer jag mig med säga att Anbudsgivare 1 tog hem anbudet, tätt följd av Keolis, med ett större avstånd till den tredje anbudsgivaren.

Företrädare för det vinnande företaget får själv berätta närmare.

/Ted

Bussmicke

Tråkigt att ni torskade sista utposten i Sörmland, bara ta nya tag då och komma tillbaka hoppas jag.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Någon som vet vem som tog hem trafiken? Ingen info på hemsidorna.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Eje L

Bergkvarabuss tog hem Strängnäs.
Eje Larsson

Bussmicke

3 Dagar innan nyheten kom, folk brukar annars vara som hökar så fort det är något..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

Citat från: Eje L skrivet 07 maj 2011, 18:36:15 PM
Bergkvarabuss tog hem Strängnäs.
Eje Larsson
Faktiskt oväntat. Då kan vi vänta obekämma MB Citaro?
I branschen i 40 år

Ersa

Vilka var tredje budgivare? Nobina?

Jan

Citat från: Ersa skrivet 07 maj 2011, 18:48:41 PM
Vilka var tredje budgivare? Nobina?

Fick Nobina vara med vissa LHM vill inte att en ska ha allt?
I branschen i 40 år

Martin Maltkvist

Jahapp, blir väl att försöka ta ett gnetpass i denna sörmländska utpost någon dag...
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Ersa

Citat från: Jan skrivet 07 maj 2011, 18:50:20 PM
Fick Nobina vara med vissa LHM vill inte att en ska ha allt?

Ingen får väl utestängas från en upphandling med hänvisning till något sådant?
Däremot kan ju THM välja vilket bud man tycker är bäst, och på det viset få den operatör man anser vara bäst.