Huvudmeny

Folke Filbyter

Startat av Susanne, 28 januari 2011, 17:28:56 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Susanne

the0fiskis

Susanne

Citat från: the0fiskis skrivet 28 januari 2011, 17:45:06 PM
tips lägga den i postvangen
http://www.postvagnen.com

Okej, trodde detta var "ordet fritt" men visst jag kan ta bort bilden...

SimonB

Jag som trodde att fildelning var olagligt! ;)

Nej, men seriöst. Trevlig bild! :)

Ersa

Citat från: Susanne skrivet 28 januari 2011, 17:55:03 PM
Okej, trodde detta var "ordet fritt" men visst jag kan ta bort bilden...

Jag ser ingen som ber dig ta bort bilden. Bara ett tips på ytterligare ett ställe att visa den. Kan man inte visa samma bild på två olika forum samtidigt?

Susanne

Nej visst inte...
Att det finns forum om varje liten pryl som finns är ingen nyhet men måste man regga sig på varje forum då det finns en tråd som heter Ordet Fritt på detta forum, och allt möjligt visas i denna tråd.

the0fiskis

ja mitt inlägg var mennat att tipsa dig om ett forum som kommer nog uppskata din bild...
men jag tycker du kan vissa bilden här!

Fox

Ett hederligt gamalt Kustpilen tåg....De hade sköna stora säten på den tiden =)

Knut

Citat från: SimonB skrivet 28 januari 2011, 17:58:28 PM
Jag som trodde att fildelning var olagligt! ;)

Nej, men seriöst. Trevlig bild! :)
Er jo ingen fildeling, derimot byte.
Og slikt byte kan jo skje på flere sett.
Man bytter en fil mot fil (f.eks foto).
Man byter fil på vägen, fast for denne blir det vel spårbyte
Og man kan byte den menneskelige fil

Björn Lövdahl

Någon som har koll på det här med Kustpilen, är de som går i Östergötland idag gamla Skåne/Blekinge tåg eller de köptes tåg till Östergötland i samma veva?
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Björn Lövdahl

Citat från: Lars Ödlund skrivet 28 januari 2011, 21:59:07 PM
De som går Linköping-Kalmar menar du?
De Y2:orna är av en nyare generation med andra motorer än dem som ursprungligen köptes till BKB (vilka numera finns i Israel)

Helt korrekt Lars! Tack för den infon. Nu när du säger det så ringer det en klocka ang Israel.
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Staffan Sävenfjord

Citat från: Lars Ödlund skrivet 28 januari 2011, 21:59:07 PM
De Y2:orna är av en nyare generation med andra motorer än dem som ursprungligen köptes till BKB (vilka numera finns i Israel)

Det är riktigt men det förtjänar att nämnas att ett par av dem var ett tag uthyrda till Skåne/Blekinge.

mushkot

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 28 januari 2011, 22:10:04 PM
Det är riktigt men det förtjänar att nämnas att ett par av dem var ett tag uthyrda till Skåne/Blekinge.

I slutet av förra året, i samband med att den första snön kom, passerade ett av dessa Lund C i riktning mot Malmö när jag väntade på mitt tåg.

Jonas Strömblad

Citat från: mushkot skrivet 29 januari 2011, 14:40:37 PM
I slutet av förra året, i samband med att den första snön kom, passerade ett av dessa Lund C i riktning mot Malmö när jag väntade på mitt tåg.

De rustas upp av Euromaint i Malmö (gamla huvudverkstaden). Kan ha varit en transport dit (alternativt till svarven i Malmö?)
/J

Andreas91

Snygg bild!  :) Såg någonstans (vet ej var) att Kustpilen-tågen verkade ha gjort en kort comeback till Stockholm för några år sedan, men efter det har jag inte sett skymten av dem. Lite synd, jag åkte med ett tåg en gång, från Norrköping eller Linköping, med slutdestination Stockholm C och minns att det var en trevlig och speciell upplevelse. Var lite kul med ett dieseltåg i Stockholm också - har man tur blir det väl en T43/T44/Tx eller TMX/TMY/TMZ någon gång eller ett par...