Trettondagsafton för 25 år sedan

Startat av Hasse L, 04 januari 2011, 20:29:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L



Ulf Berlin

Uj,uj,uj!
Tack för den nyårsbilden :D/Ulf

Gunnar D

Det var en hård vinter då också, det minns jag väl.
Tack för bild från en plats där jag faktiskt aldrig varit!

Mvh Gunnar

Mikael T Nilsson

Tack för denna härliga bild. Vid fototillfället var H59 den dominerande vagntypen på ön. Förutom H59 (CR111) fanns ett fåtal H10:or (CR112).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

Tack för den bilden, nu kan jag sova gott i natt.
God natt kära bussvänner.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

HB

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 07 januari 2011, 10:04:28 AM
Tack för denna härliga bild. Vid fototillfället var H59 den dominerande vagntypen på ön. Förutom H59 (CR111) fanns ett fåtal H10:or (CR112).

Försvann inte sista CR76:an ungefär då? /Henrik/

robergh



Låter som att det kan passa bra då att förhoppningsvis kunna glädja Lars och alla andra
med en bild på nyreviderade H66 7760 när den vänder en vinterdag på linje 201 vid Kottla.
Tyvärr så har jag tappat bort årtalet.

7760 fick ju någon slags provrevision men vad jag minns så fortsatte man aldrig med rev av övriga H66 på Lidingö. Däremot stog många av Lidingös H66 avställda i reserv i Söderhallen efter det att det var slutkört på Lidingö. Man hade tydligen svårt att skilja sig från dessa H66:or! Vagn 7760 stog verkligen och gnistrade när den så småningom hamnade till försäljning på Överskottsbolaget i Solna! Finns den kanske t.o.m kvar än idag?

Mr H

HB

Tack för en trevlig bild. Minns mycket väl när denna nyrenoverade buss trafiksattes igen. Dock lär den vara i de sälla jaktmarkerna då registreringsnumret sedan snart 14 år tillhör en pesonbil. /Henrik/

robergh

Kanske var den trots allt ganska så svårsåld!
Har för mig att det var en prislapp med många nollor
p.g.a dess skick.

Mr H

Leyland

Citat från: Lars Ödlund skrivet 08 januari 2011, 03:30:35 AM
Den sista som väl var 7760 försvann 1984, de övriga 1982 i o m leverans av ytterligare CR112.
Bara enstaka år tidigare (1980 eller 1981) försvann de sista H30 (C76 Capitol) från ön.
Första turen på 201 från Ropsten som jag hade förmånen att nyttja 1979-80 tursattes under lång tid först med H30 o sedermera med H66.
Första CR112 (SL H10) kom som jag minns för första gången ut till Lindingö i och med att Lidingöbanan stängdes av Ropsten-Baggeby och busslinje 221 inordnades. Detta var väl augusti 1983.

Leyland

Citat från: Lars Ödlund skrivet 08 januari 2011, 18:27:17 PM
Det var jag som uttryckte mig oklart, i o m att fler CR 112 levererades flyttades om jag minns rätt CR 111 or från Söh och Hyh till Aga.
Sedan fanns det en fundering om 7760 när den försvann, i mina noteringar liksom i en annan tråd anges 1984, stämmer det eller kan det ha varit senare? 1985-1986-1987?


Här finns en bild på 7760 våren 1984
http://www.stinsensforum.se/board/mustang-t3078-1080.html

christian berg

Hej,

7760 såldes 25 sep 1984 till FFV. Vet någon vilka H66 som stod i Söderhallen 1982-83? Vid Agabesök vid årsskiftet 82-83 har anteckningar om att 7750 och 52 stod avställda, medan 7727 och 7760 var trafikklara.

Hälsningar

Christian B

robergh



Här är i alla fall en bild på H66 7758 när den står avställd i Söderhallen.
(Büssingen bakom verkar vara en H27).

Mr H

K R

Citat från: Mr H skrivet 09 januari 2011, 16:33:46 PM
(Büssingen bakom verkar vara en H27).
Mr H

Hej!

Büssingen torde vara f d H25 5519, som överfördes 1969 till Spårvägens GOIF
och som då erhöll verkvagnslittera H263 och nummer 8722.
Avfördes sommaren 1982 enligt uppgift på www.bussgaraget.nu.

mvh K R