Nu är Solaris i trafik i Västmanland.

Startat av Bussmicke, 22 november 2010, 03:12:43 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

Man har börjat denna vecka med att köra med Solaris och således ställt av äldre Volvo o Scania.
Vet ej vilka men hörde att 626 har tagit ur drift.













//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Fina bilder som vanligt Bussmicke du är en rigit duktig fotograf  :)

Jeppe Hagelbäck


yngrot

V-L lacken är fin och Solaris gör sig bra i den lacken oxå. Tog du interiörbilder?? Har du teståkt ?  Vore kul att se invändigt är det ännu höga ryggstöd ??  Ser´nästan ut så på bild 1
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Åkte med 669 hemifrån till Tidö Lindö igår, satt längst fram då.
Hur stolarna längre bak är vet jag inte. Täänkte inte så mycket på det.
Interiörbild tog jag för en månad sedan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Håller på och letar fram, alldeles strax..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

IntresseTrafik

#7
Är det någon som vet om det finns "nattbelysning" i Solaris regionalbussar?
Nattbelysning= en lite svagare belysning i taket än det normala lysrörsbelysningen. Vilket underlättar för resenärer på vägar utan gatlyktor då det inte blir så mycket reflexer i från innerbelysningen och gör som passagerare att man lättare ser ut och vet var de ska kliva av.  
Citat från: yngrot skrivet 22 november 2010, 12:16:03 PM
V-L lacken är fin och Solaris gör sig bra i den lacken oxå. Tog du interiörbilder?? Har du teståkt ?  Vore kul att se invändigt är det ännu höga ryggstöd ??  Ser´nästan ut så på bild 1


Jo det är höga ryggstöd på dessa bussar. Då de i främsta hand är avsedda för landsortstrafik.
Snygga bilder på snygga bussar. Håller med Yngrot V-L Lacken är riktigt snygg.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

IntresseTrafik

Snygg inredning med. Gillar blå inredning.

yngrot

Snygga invändigt de har gått i från den röda stolsfärgen de hade förr . Hoppas inte vandaler är framme och sabbar dem minns när vi var på studiebesök och de visa en då helt ny Säffle buss som var fulle med svart tusch på golvet inget på stolar utan bara golvet och där får man inte bort utan att byta golvmattan ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Peter L

Ja, det är snygga bilder som vanligt.  :D

Jag kanske är lite konservativ, men efter att ha sett dessa Solaris (som passar utmärkt i den avbildade lacken förövrigt) måste jag säga att den gör sig bättre med en framdörr istället för två som vi har i Skåne. Jag vet att det har med framkomlighet att göra, men det ser mer "regionbussaktigt" ut.


Carl Eric

Citat från: yngrot skrivet 22 november 2010, 12:22:42 PM
Kan du lägga ut interiörbild ...

Vet att det inte är 669, men härtvå bilder från 673 på persontrafik i Oktober...




MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Johan B

Citat från: Peter L skrivet 22 november 2010, 16:01:14 PM
Ja, det är snygga bilder som vanligt.  :D

Jag kanske är lite konservativ, men efter att ha sett dessa Solaris (som passar utmärkt i den avbildade lacken förövrigt) måste jag säga att den gör sig bättre med en framdörr istället för två som vi har i Skåne. Jag vet att det har med framkomlighet att göra, men det ser mer "regionbussaktigt" ut.



Snyggare och mindre dragit. Däremot så brukar stressade resenärers näsor föredra innåtgående framdörr, förstår inte varför man väljer utåtgående när det går att få innåtgående.