UL ställer in all trafik efter midnatt?

Startat av Jacob, 09 november 2010, 23:34:45 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Läste en kompis status på facebook där det stod att UL ställer in all trafik efter midnatt, enligt lokala nyheter. Någon som vet mer om detta?

Under tiden jag stod Utanför pantbanken på kungsgatan mellan 19 och 20, såg jag ingen 9a mot stabby, ingen 2a mot Gamla Uppsala och ingen 111 över huvud taget, ingen 110 eller 115 heller vad jag kunde se, endast en 110a mot city. Så kan det gå när snökaoset uppenbarar sig :P

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Björn Ax

Ja det var riktig kaos idag.

Vi hade 5 st bussar ståendes vid arrheniusplan (eller hur det nu stavas), 2 st 11:or som hade lite närkontakt, flera bussar som fastnade vid botaniska + mycket mer. Så då bestämdes det väl att all trafik skulle ställas in efter midnatt.

Själv hade jag en elev idag och vi låg "bara" 56 minuter sen på linje 21. :)

Var jättekul. Vi skulle börja 19:02 på linje 9 vid stadshuset och klockan 19:00 kom vi in i garaget med 21:an. :)
För er som inte vet så är det en 10 minuters gångväg ner till stadshuset från garaget och vi hade 2 minuter på oss att lämna in körplan och modul från 21:an och sen gå ner till stadshuset. :)

Ersa

Formuleringen "UL ställer in all trafik" reagerar jag på. Menar ni att att all buss- och tågtrafik i hela länet ställs in, och i så fall hur länge?

Jacob

Citat från: Björn Ax skrivet 09 november 2010, 23:59:10 PM
Var jättekul. Vi skulle börja 19:02 på linje 9 vid stadshuset och klockan 19:00 kom vi in i garaget med 21:an. :)
För er som inte vet så är det en 10 minuters gångväg ner till stadshuset från garaget och vi hade 2 minuter på oss att lämna in körplan och modul från 21:an och sen gå ner till stadshuset. :)

OJOJOJ!! Hur löste ni detta? Såg ju dig som sagt i annan tråd på en 9a, så uppenbarligen hann du. Springtävling i snöstorm? ;)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Björn Ax

Citat från: Jacob Almgren skrivet 10 november 2010, 00:05:50 AM
OJOJOJ!! Hur löste ni detta? Såg ju dig som sagt i annan tråd på en 9a, så uppenbarligen hann du. Springtävling i snöstorm? ;)

//Jacob

Ja nästan så. Nej lite rask takt så var vi nere vid 19:14 ungefär. Som tur var så hade den 9:a vi skulle ha varit lite sen så den hade inte fått stå och vänta så länge.

Citat från: Ersa skrivet 10 november 2010, 00:04:32 AM
Formuleringen "UL ställer in all trafik" reagerar jag på. Menar ni att att all buss- och tågtrafik i hela länet ställs in, och i så fall hur länge?

Inte säker på om tågen är inställda men dom har inte varit så försenade så det är nog bara bussarna.

Det är bara nattbussarna som är inställda. Dom tidiga morgonbussarna ska gå som vanligt.

Ersa

UL.se just nu:

Aktuella trafikstörningar
Upptåget: Inga störningar inrapporterade.
Regionbussarna: Inga störningar inrapporterade.
Stadsbussarna: Inga störningar inrapporterade.
Uppdateras: Måndag - fredag 6-22. Lördag - sön och helgdag 8-22

Niclas Rosenius

Stadstrafiken går trafikdygnet ut inatt. Inga fega instälningar här inte. Nu på kvällen har det varit lugnare i trafken. Inte så många bilar ivägen. Bara småpojkarna somvarit ute och lekt med sina bilar  ;)

//Niclas

Björn Ax

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 10 november 2010, 00:26:55 AM

Stadstrafiken går trafikdygnet ut inatt. Inga fega instälningar här inte. Nu på kvällen har det varit lugnare i trafken. Inte så många bilar ivägen. Bara småpojkarna somvarit ute och lekt med sina bilar  ;)

//Niclas

Ah har dom ändrat sig? :)

Niclas Rosenius

Citat från: Björn Ax skrivet 10 november 2010, 01:26:31 AM
Ah har dom ändrat sig? :)

Våran kära trafikledare tog det beslutet att vi kunde köra klart ikväll eftersom det hade lugnat ner sig i trafiken och fastkörningarna trots att inte kommunen varit ute och röjt gatorna.

//Niclas

lil-sis

Jag tyckte det verkade fånigt att ställa trafiken när det bara var ungefär en timme kvar av trafikdygnet...

Niclas Rosenius

Citat från: lil-sis skrivet 10 november 2010, 06:08:35 AM
Jag tyckte det verkade fånigt att ställa trafiken när det bara var ungefär en timme kvar av trafikdygnet...

Kan hålla med dig om det. Speciellt när inte förhållanderna blivit så mycket sämre än vad det var tidigare på dagen.

//Niclas