Två som gjort comeback... [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 31 oktober 2010, 18:57:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan Sjöberg

Det finns bussar i koncernen som är 100gånger bättre än dessa "skrothögar"  Dem är absolut inte något att ha på linje 100.
Har själv kört Hallgrens fd 2569  inte för så länge sedan... det var ingen höjdare kan jag säga ... att dem kör med enstaka exemplar är inget att säga om! Men när det av 10 avgångar som Veolia kör så har dem "skrotbussar på 9!!
Att det inte går att köpa nya bussar förstår jag oxå ... men dem kunde gott skärpa sig lite ...
Enl uppgift så har Borås övertalighet på 02xx kortvagnar ... varför inte slänga in dem???
Nej se det går inte av någon orsak ...... Var allt bättre ordning förr när det gamla Linjebuss/ Connex fanns i Borås med folk som tog ansvar ... nu är det väl "inte så noga" som på många andra ställen
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

yngrot

Borås har lånat ut 2  02xx  men de räcker ju inte långt vilket ju gör att det fattas vagnar när det blir lite strul.  Det finns säkert bättre bussar men dessa är väl enklast att ta till nu ..  Jag har inte sett att dessa går så mkt som du säger men å andra sidan är ju jag inte så ofta i Borås längre.,.. ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jan Sjöberg

Nej det är inget att stå efter att vara i Borås ... Jag måste vara där nästan varje dag  ;)
Vid just dem tiderna vi kör så är det oftast en sån vagn på hållplatsen .....
Verkar som 22xx krånglar riktigt mkt nu ..
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

yngrot

22xx har varit inne på rep..såg en av dem minns inte vilken inne för plåtrep + ny vindruta. de ska/har varit uppe på Volvo för 2årskoll..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina