Huvudmeny

Buss alltid försenad

Startat av Gotlandsbuss1, 27 oktober 2010, 16:35:20 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Citat från: mil skrivet 30 oktober 2010, 15:45:57 PM
känns lite som om det är mycket om borås turer nu och man fick ej säga något om en buss som var försenad i östergötland då skulle det mailas till östgötatrafiken i stället undrar vart skillnaden ligger ni får gärna beskriva den för mig

Skillnaden beror i att det då gällde en speciell avgång vars ständiga förseningar drabbade vår skribent. Detta får man inte rättelse på genom att vända sig till Bussnack och därför rekommenderades en kontakt direkt med Östgötatrafiken. Sedan började diskussionen gälla ett system och mer allmänt varför bussarna kan vara sena.

1524MS

En del av folket är aldrig nöjda med tiderna ! Som t.e.x  det hände engång vid GS linje 60,när jag kom till hållplatsen Domkyrkan.
En mellanålders dam började skälla ut mig för att jag kom 5 min. för tidigt,men jag talade vänligt till damen att jag var faktisk
5 min. försenad på grund av halkan.Då fick jag höra att vi Spårvägen kunde aldrig hålla tiderna och att vi var (censur) !!!

Zella

Citat från: 1524MS skrivet 31 oktober 2010, 00:57:49 AM
En del av folket är aldrig nöjda med tiderna ! Som t.e.x  det hände engång vid GS linje 60,när jag kom till hållplatsen Domkyrkan.
En mellanålders dam började skälla ut mig för att jag kom 5 min. för tidigt,men jag talade vänligt till damen att jag var faktisk
5 min. försenad på grund av halkan.Då fick jag höra att vi Spårvägen kunde aldrig hålla tiderna och att vi var (censur) !!!

60 & Domkyrkan  ???... det var ett par år sedan va

1524MS

Före 1986.03.01,då gick jag över till Kville.

Staffan Sävenfjord

Citat från: 1524MS skrivet 31 oktober 2010, 00:57:49 AM

Ja, det var ju nästan värre än vad som hände när jag jobbade på SJ. En kund ringde och var mycket missnöjd med att nattåget till Malmö avgick från Stockholm 22.30. Det blev ett långt föredrag om SJ:s bristande kompetens och att de inte kunde förstå kundernas bästa. Till sist bröt jag hans svada genom att fråga när han ville att tåget skulle gå:
- 22.35. För då kan jag ta ett senare tunnelbanetåg hemifrån.