Vad händer med båtbussarna???

Startat av Wetjo, 24 oktober 2010, 22:34:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

groenis

Trafikstart för Siljabussarna skedde 2011-01-01
När det gäller Birka så är Eckeröline ganska nöjda med Veolia.
Viking line vet jag inte när upphandling sker.

/Lennart

1896

Birka ska i alla fall trafikera nya orter/destinationer i nya avtalet enligt uppgift.

Fikman

Jag kan säga så mycket att det blir inte Veolia som kommer att köra birka från nästa vinter. Det kommer att bli 9 linjer till birka.

Magnus

Är det inte 9 linjer idag också? Jag får det till 9 om man kollar kartan, men alla kanske inte körs regelbundet.
http://www.birka.se/1/1.0.1.0/154/busskarta.gif

Thomas



Fikman

Jo
det är Björks som fått körningen, blir 9 Jonk med baktoa och 53 pass som kommer att trafikera linjerna.

Pinnen

Citat från: Fikman skrivet 25 januari 2011, 10:54:51 AM
Jo
det är Björks som fått körningen, blir 9 Jonk med baktoa och 53 pass som kommer att trafikera linjerna.

Vet ni om det blir några nya hållplatser

Fikman

Citat från: Pinnen skrivet 25 januari 2011, 11:59:03 AM
Vet ni om det blir några nya hållplatser

Vet inte till 100 men mistänker att dom kommer att göra om linjerna litegranna

Magnus

http://www.busstidningen.se/2011/01/25/bjorks-kor-birkabussar/
"Transporterna utgår från bl a Sundsvall, Jönköping, Mora, Lidköping och Karlstad, vilket betyder att ett betydligt större antal gäster än hittills nu kan få en bekväm bussanslutning till Birkas kryssningsfartyg Birka Paradise."

1896

Då undrar man ju spontant, om Björks kommer att ha kvar verksamheten i Borlänge på liknande sätt som Veolia haft, och i så fall om verksamheten ska samordnas med Flexbussarna i Borlänge som Orsatrafik/Siljanbussarna kör på underentreprenad åt Björks ?  ???

Fikman

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 26 januari 2011, 15:59:44 PM
Då undrar man ju spontant, om Björks kommer att ha kvar verksamheten i Borlänge på liknande sätt som Veolia haft, och i så fall om verksamheten ska samordnas med Flexbussarna i Borlänge som Orsatrafik/Siljanbussarna kör på underentreprenad åt Björks ?  ???

Kan mistänka att Björks kommer att ha en buss i Blg och en i Orsa, sen på vilken lönelista chauffören står återstår väll att se.

1896

Var i från kommer man att sköta bokningen ?  Västerås ???