Huvudmeny

9 nya Omni Express

Startat av Jan, 20 oktober 2010, 18:07:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

SimonB

Citat från: Pickos skrivet 23 oktober 2010, 09:23:11 AM
Låter märkligt i mina öron, måste jag säga. Inga problem att få två-pedals opticruise till de starkaste lastbilarna så vitt jag vet. Det är ju samma komponenter i drivlinan.

Ja, det är bara att hålla med. För Volvo I-Shift är det tvärtom. För de starkaste Volvo FH16-motorerna finns enbart I-Shift (som alltid är utan kopplingspedal). Den manuella lådan med kopplingspedal pallar inte kraften från de största motorerna.

Jan

Citat från: Norrlanders skrivet 26 oktober 2010, 16:46:25 PM
Det ska komma 4 eller 5 OmniExpress till Västerbotten den första är klar ca. v47

Till vem?
I branschen i 40 år

Ulf Rådeström

Redde ut saken med Scania-folket på mässan idag, och det stämmer som några säger - man kan få OptiCruise fullt valbart till alla modeller både med och utan kopplingspedal!

//Uffe

KG

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 26 oktober 2010, 21:16:09 PM
Redde ut saken med Scania-folket på mässan idag, och det stämmer som några säger - man kan få OptiCruise fullt valbart till alla modeller både med och utan kopplingspedal!

//Uffe

Precis, något jag inte fattar är varför man inte kan ha en kopplingspedal men att man själv väljer när man vill använda den.
Alltså, ha en knapp som man kan trycka på när man vill använda kopplingspedalen om man har hamnat i en knivig situation. För normal körning behövs den ej.