Orusttrafiken i Gränna [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 13 oktober 2010, 20:58:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 15 november 2010, 22:05:32 PM
Ligger garaget i närheten av Amiralsvägen eller startar alla skolturerna nere vid hamnen eftersom alla kom därifrån?
Jag frågar därför att jag ska till Gränna på torsdag,

Garaget har jag ingen aning om var det ligger men skolbussarna verkade "rasta" på den stora parkeringen strax före hamnen innan de körde fram till Ribbaskolan.

Jonas Gustafsson

Citat från: Bussmicke skrivet 15 november 2010, 22:05:32 PM
Ligger garaget i närheten av Amiralsvägen eller startar alla skolturerna nere vid hamnen eftersom alla kom därifrån?
Jag frågar därför att jag ska till Gränna på torsdag,

Skiftesvägen 35, söder om centrum.
Micke, du vet väl att du kan hitta adresser till de flesta garage hos alla bussbolag på www.allabolag.se ?

Mvh Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 16 november 2010, 00:57:06 AM
Skiftesvägen 35, söder om centrum.
Micke, du vet väl att du kan hitta adresser till de flesta garage hos alla bussbolag på www.allabolag.se ?

Mvh Jonas

Närmare bestämt här http://www.allabolag.se/5564290319/adresser  Observera dock att adressen gäller till kontoret. Oftast men inte alltid är dock detta kombinerat med depån.

1896

Förr fanns det en liten bok, man kunde få från SLTF tror jag, där dom flesta större bussbolag med depåer/adresser kunde fås, detta för att man skulle veta vart man kunde få hjälp, om problem uppstod, en utmärkt liten bok för oss buss nördar. Denna fick väl nytryckas varje år, med tanke på alla förändringar i upphandlingarnas spår, av någon anledning tror jag att man upphörde med denna.

Bussmicke

Ingen buss avgår 13:45

Turerna är
14:15 1-2 bussar
15:15 3 bussar, huvudavgången
16:15 ? antal bussar

70475 kör på Landsjö(?)skolan, ej Ribbaskolan. Därför såg inte Bernt bussen.
Efter dagens Grännaresa saknas 70480 som var på Finnvedens verkstad i Jönköping.

Väntar nu på buss 671 mot Ödesgög
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.