Upphandling Söderhamn/Hälsingland 2011..

Startat av hisen12, 10 oktober 2010, 13:39:21 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Andersson

Citat från: Lars Ödlund skrivet 11 oktober 2010, 18:31:09 PM
Bussarna i inlandet (fd Wasatrafiks område) är som sagt bytesmogna men till den trafik man vann för 2 år sedan köptes det väl helt nya bussar (Hudik o Söderhamn)

Ja de köptes Nya Bussar till Hudik och Söderhamn, Men vad gäller Ljusdal och Delsbo och Bollnäs så behövs nya Bussar

MVH Peter
X-län

AO

Det är väl inte omöjligt att man gör precis som Nobina gjorde i Gästrikland och bara körde iväg bussarna till rekonden för att de skulle uppgraderas till de nya kraven. Gissar väl att man inte lägger in något ålderskrav då det saknades för Gästrikland.

hisen12

Nu är de bara 3 dagar kvar innan vi vet.. Ska bli spännande och se vem som kommer att köra här i 8 år frammåt..
Jag själv vill ej ha Nobina.. Tycker deras bussar i Gävle har allt för dålig komfort.. KR,s bussar är jag faktiskt riktigt nöjd med.. Så KR i fortsatt 8 år vore kanske ej fel :)

Ersa

Citat från: Buslovers92 skrivet 16 oktober 2010, 11:30:17 AM
Jag själv vill ej ha Nobina.. Tycker deras bussar i Gävle har allt för dålig komfort.

"Dålig komfort" pga stolar har väl inte så mycket att göra med operatören, utan vilka krav på stolar och beställaren/trafikhuvudmannen ställt. Man får det man kräver helt enkelt. Inget mer. De företag som beställer dyr extrautrustning som inte finns med i kraven lär ju inte vinna anbudet.

hisen12

Citat från: Ersa skrivet 16 oktober 2010, 13:09:21 PM
"Dålig komfort" pga stolar har väl inte så mycket att göra med operatören, utan vilka krav på stolar och beställaren/trafikhuvudmannen ställt. Man får det man kräver helt enkelt. Inget mer. De företag som beställer dyr extrautrustning som inte finns med i kraven lär ju inte vinna anbudet.

Näe, resonera lite fel där ja.. Nobina är säkert ett bra bussbolag de med, deras bussar är bekväma på ett sett med, och man får tänka på att de allra flesta bussar de har i Gävla är äldre än i Söderhamn.. Så slitage är en självklarhet.. Och slitna blir ju även KR´s bussar..

Nobina skulle kanske endå va ganska trevligt här, eftersom vi har haft Veolia och KR så skulle de ju va trevligt att se hur de skulle bli med Nobina. fel av mig att säga att de är dåliga.. För högt pysande ljud när bakdörr öppnas/stängs på deras äldre 8500:or i Gävle är knappast Nobinas fel.. Annars har de en fin vagnpark i Gävle, deras Carrus Vega och de äldre Säffle Ledvagnarna är trevliga bussar :)

Jan

I branschen i 40 år

RoggaBoy

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoggaBoy

hisen12

Okey, Så vi vet inte riktigt imorgon villken/vilka de blir i länet??
Eller är de ganska så säkert trotts överklagelsen?

RoggaBoy

Vi har ju en vinnare imorgon, men sen om det blir den slutgiltiga vinnaren återstår att se.

hisen12

Okey...

Får vi veta efter kl: 24?
Eller är de klart under dagen imorgon? :)

RoggaBoy

Citat från: Buslovers92 skrivet 18 oktober 2010, 20:54:14 PM
Okey...

Får vi veta efter kl: 24?
Eller är de klart under dagen imorgon? :)

Det är nog typ vid 16-17 tiden på eftermiddagen som detta brukar meddelas, eller?

Frisken

Det blev KR Trafik som tog hem trafiken i Hälsingland. Det finns ett pressmeddelande på X-trafiks hemsida.

Ersa