50 new van Hools/Scania for Sweden

Startat av Marcel van der Geugten, 10 oktober 2010, 10:31:49 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: New_options skrivet 11 oktober 2010, 21:09:15 PM
Kika på den numera berömda bilden med pinnen (för kortläsare?). Bakom den är en dörr och sedan trappan upp - men om ni då kikar på bilden från övervåningen ser trappan ut att vara ungefär mitt på bussen. Så då är frågan... Vad finns bakom trappan och väggen på "plan 1"?

Citat från: KG skrivet 11 oktober 2010, 21:38:16 PM
Där finns bagagerum och motor. Ingång till bagaget är genom bakersta dörren.

Från sidan syns detta tydligt :)
http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p67596307.html

Lasse i Bdn

Det finns en till i Norrbotten Falcks i Gällivare, som är lika som Sune Larssons

Johan B

Citat från: KG skrivet 11 oktober 2010, 21:03:21 PM
Är faktiskt inte en garanti för optin, men jag tror det är så ändå. Allison kan styras med optispaken i Scanialastbilar.

Aha, där fick man lära sig något nytt. Däremot är jag inte säker på att Allison erbjuds till bussarna. Borde ju iofs gå att specialbeställa men de nya ZF-lådorna har ju blivit så mycket kraftigare så de klarar även lite större maskiner och därmed borde merkostnaden för Allison (om det nu är möjligt som sagt) bli svårmotiverad.

Jan

Dåligt att fabriken inte kan montera främre reg skylt rakt!
I branschen 37 år

Ulf Rådeström

Citat från: Johan B skrivet 11 oktober 2010, 20:19:13 PM
Jodå, om man följer länken så finns förarplatsbilder och där syns växelväljaren för Opticruise. Man får väl hoppas att det åtminstone är 440-motorn så att de har lite ork i backarna mellan Göteborg och Borås även med fullast.

Motorn är på 400 hästar, så tyvärr inte 440.

Ersa

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 12 oktober 2010, 20:26:09 PM
Motorn är på 400 hästar, så tyvärr inte 440.

Är det inte så att man måste stanna vid 400-hästarsmotorn för att kunna få en Opticruise utan koppling?