Jag har blivit ”Moderat”

Startat av Peter Erret, 04 oktober 2010, 18:40:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Nu är jag blå:  ::)

Jag håller också på att byta färg  :-[

"Just nu är jag röd med inslag av vita fält"

Jag får väl vänta på att min kompis 6123 har bytt färg, han är i pytsen just nu.

the0fiskis

idag såg jag 6124 vid slussen på 442 kl 14
och den hade även plåt skada på baken

Carl Eric

Citat från: Peter Erret skrivet 04 oktober 2010, 18:40:41 PM
Jag håller också på att byta färg  :-[
"Just nu är jag röd med inslag av vita fält"

Det var väl för väl. Den ser för ut nu med sitt lapptäcke!

---
Edit: Onödigt bildcitat samt svordomar raderade. /Ersa
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Niklas Bygdestam

Vad är den verkliga anledningen till att dessa bussar blir blå?

SL har aldrig funderat på att återgå till en enda bussfärg igen för att slippa dessa ommålningar på grund av ändringar av busslinjer?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Karsten

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 05 oktober 2010, 11:54:29 AM
Vad är den verkliga anledningen till att dessa bussar blir blå?

SL har aldrig funderat på att återgå till en enda bussfärg igen för att slippa dessa ommålningar på grund av ändringar av busslinjer?

Den verkliga anledningen är trafikutökningar på de blå linjerna, som redan innan trafikutökningarna hade en för liten blå vagnpark.

Är det 6122-6130 som blir blå nu, eller är det möjligen 6099+6122-6129?

Peter Erret

Citat från: Karsten skrivet 05 oktober 2010, 12:28:45 PM
Den verkliga anledningen är trafikutökningar på de blå linjerna, som redan innan trafikutökningarna hade en för liten blå vagnpark.

Är det 6122-6130 som blir blå nu, eller är det möjligen 6099+6122-6129?
Troligen stoppar man eventuell ommålning av ytterligare bussar tills upphandlingen är klar. 6125 - 6139 är placerade i Mölnvik för tillfället och det råder hela tiden brist på B9S då man spritt ut körningarna till Cityterminalen på för många tjänster.  :-X

Karsten

Citat från: Peter Erret skrivet 05 oktober 2010, 19:01:31 PM
Troligen stoppar man eventuell ommålning av ytterligare bussar tills upphandlingen är klar. 6125 - 6139 är placerade i Mölnvik för tillfället och det råder hela tiden brist på B9S då man spritt ut körningarna till Cityterminalen på för många tjänster.  :-X

Ja, fast det förändras ju inte av att de i dag röda B9S som rullar på 471 och 474 lackas om till blå.

Peter Erret

Citat från: Karsten skrivet 05 oktober 2010, 19:47:05 PM
Ja, fast det förändras ju inte av att de i dag röda B9S som rullar på 471 och 474 lackas om till blå.
Vagnbyte görs vid vissa föraravlösningar under eftermiddagarna för att frigöra röda B9S. Antalet bussar är totalt för få för att få det hela att gå ihop under hela dygnet i dagens tjänstepaket så man får tråckla.

Karsten

Citat från: Peter Erret skrivet 06 oktober 2010, 18:16:51 PM
Vagnbyte görs vid vissa föraravlösningar under eftermiddagarna för att frigöra röda B9S. Antalet bussar är totalt för få för att få det hela att gå ihop under hela dygnet i dagens tjänstepaket så man får tråckla.

Jo, jag förstår det. Men det jag menar är att om det är brist på blå B9S (viliket det är) så måste röda B9S sättas ut på blå omlopp. Alltså blir det då brist på röda B9S. Då skadar det ju inte om de B9S som rullar på 474 är blå allihop.

MrX

Citat från: Lars Ödlund skrivet 06 oktober 2010, 21:16:28 PM
Antar att det är resultatet av att man optimerat fordonsomloppen totalt inom trafikområdet i syfte att tjäna fordon, då kan det få lite udda konsekvenser på en del håll.

Eller så väntar man på bussar från Tyresö. Scaniorna som är försenade har ju rört till tjänstepaketet i Tyresö med så NV kanske står inför samma problem, när Scaniorna inte dyker upp i tid ja då kan inte omflyttningar av bussar ske mellan garagen.