Östergötland, Örebro Län, Värmlands Län och Karlstad

Startat av Stefan P, 04 oktober 2010, 15:58:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

När kommer resten av länet utför upphandling?
När får vi svar på handlingen av Odensbacken och Lindesberg?
När skall Värmlands Län och Stadstrafiken i Karlstad upphandlas?

mvh Stefan P

julle

Tilldelningsbeslut för Odensbacken, Linde och Kopparberg väntas nu på fredag den 8 oktober.

Värmlands län kommer ut för upphandling 2013 för trafikstart 2014.

I Östergötland kommer stadstrafiken i Norr och Linköping ut för upphandling nu i vinter för trafikstart juni 2012. I övrigt är det löpande diverse småupphandlingar de kommande åren i regiontrafiken.

Magnus

De som har lämat anbud på Linde och Kopparberg, fick de lämna två anbud eller hur blev det? Ett gasalternativ och ett utan gas?

julle

Japp, 2 anbud var kravet, ett med dieseldrift och ett med förnyelsebart bränsle. Gas blev aldrig ett krav, men jag minns tyvärr inte vilka förnyelsebara bränslen som var godkända. Har dock för mig att exempelvis RME accepterades som förnyelsebart bränsle av Länstrafiken.

Stefan P

Hej

Hur gick det med Åtvidaberg gjordes det inte en ny upphandling där pga. man inte fick in något anbud?

mvh Stefan P

Jan

Citat från: Stefan P skrivet 07 oktober 2010, 15:46:19 PM
Hej

Hur gick det med Åtvidaberg gjordes det inte en ny upphandling där pga. man inte fick in något anbud?

mvh Stefan P

Ny upphandling är på gång svaret har inte kommit
I branschen i 40 år

Bussmicke

Citat från: julle skrivet 05 oktober 2010, 16:33:26 PM
Tilldelningsbeslut för Odensbacken, Linde och Kopparberg väntas nu på fredag den 8 oktober.

Hoppas på Busslink.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

för alla

bilomnibussen

Enligt uppgift behåller Söne Trafik sitt uppdrag i Linde och Kopparberg samt har fått den nya depån i Frövi. Grattis grattis säger jag och hoppas ingen j***l överklagar detta. Söne är ett positivt och bra företag har jag förstått på mina kollegor som jobbar där.
Mvh Jan G

Stefan P

Hej

Du har inte hört vem som fick Odensbacken?

Söne Trafik var inte fel verkar vara välskött företag.

mvh Stefan P

bilomnibussen

Har inte lyckats få fram något besked om detta än. Får väl knalla iväg till busstationen och fråga.
Mvh Jan G

bisquit

Är det någon som hört vem som fått Östernärkepaketet? Besked skulle ju ges idag!?

bilomnibussen

Hej! Busslink behåller Odensbacken. Lugnast så.
Mvh Jan G