En SL-röd i Partille (BILD)

Startat av Jonas Gustafsson, 13 september 2007, 20:58:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Foto på 4973 från Veolias garage i Partille för några timmar sedan.
4974 stod bredvid. 4972 och 4975 som också lär ha flyttats till Partille syntes inte till.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Zella

Bussgubben

De kanske e på lackning i Västtrafiksblå nu samt att man då installerar biljettmaskinerna.

Jonas Gustafsson

Citat från: Zella skrivet 13 september 2007, 21:57:36 PM
Du såg ingen MaxCi  ??? ::)

Nej, jag kollade efter denna mystiska MaxCi som nämnts här men såg ingen...
//Jonas
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Cyklisten

Vi har minst 3 SL MaxCi i Malmö, jag Lyckades dock inte ta nån bild genom stängslet... har dessa spridit ut sig i landet?

Bussmicke

Varför inte fråga om lov att få gå in och ta bild?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niklas Bygdestam

Citat från: Cyklisten skrivet 13 september 2007, 23:19:53 PM
Vi har minst 3 SL MaxCi i Malmö, jag Lyckades dock inte ta nån bild genom stängslet... har dessa spridit ut sig i landet?

Ska dessa MaxCi bli lackade till Skånegrönt?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Cyklisten

Bussmicke: Vem skulle vilja gå och backa alla dessa vagnar bara för att en "bussnörd" skulle ta bilder?  ;) Jag har dåliga erfarenheter med Connex/Veolia, både i Malmö, Ystad och Kristianstad, tyvärr...

Förresten, kan nån skicka nån bild på skånegrön MaxCi? Det har väl funnits sådana i Trelleborg, om jag inte minns fel?

Bussmicke

Menade inte att du skulle be om alla eller om ens någon?
Menade mest att få gå in och ta någon bild.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Jag försökte ta någon bild där det synns något mer än bara vindrutan och skyltskåpet, men de andra bussar som fanns där bara försvårade saken. Ska försöka igen, antingen imorgon eller nästa vecka. Om jag inte lyckas så antecknar jag nummren istället.

Rickardo

Jasså?? Har det kommit MaxCi också?? Då måste jag åka förbi garaget imorgon o kolla  ;D
/Rickardo

Rickardo

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 13 september 2007, 23:25:08 PM

Ska dessa MaxCi bli lackade till Skånegrönt?

Det är väl knappast troligt..
Malmö, Kristiandstad, Eslöv kräver gas. Kvar finns Ystad men chansen är minimal..

Rickardo

Citat från: Cyklisten skrivet 13 september 2007, 23:35:52 PM
Bussmicke: Vem skulle vilja gå och backa alla dessa vagnar bara för att en "bussnörd" skulle ta bilder?  ;) Jag har dåliga erfarenheter med Connex/Veolia, både i Malmö, Ystad och Kristianstad, tyvärr...

Förresten, kan nån skicka nån bild på skånegrön MaxCi? Det har väl funnits sådana i Trelleborg, om jag inte minns fel?
Ängelholm har det funnits MaxCi... Trelleborg är jag osäker på... skulle det vara på Swebus tid?
Bussmicke har bild på den som gick i Ängelholm..
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/S/Swebus/1200/slides/Swebus_1282_Brommadepan_Alvik_030822.html
/Rickardo

Walter

Det är väl Veolia 4803-4806 som står i Malmö. Detta är väl Scania CN113 av den gamla modellen dvs inte Maxci? Att dom skulle lackas Skånegröna är inte troligt då dom är för gamla, har fel dörrställning m.m Om något är det väl skolbuss som kan bli aktuellt. Dock börjar malmödepån likna en uppställningsplats med SL-bussar, gamla malmöbussar, samt tre Västtrafiklackade bussar av dom B10LA CNG som man tog över från Swebus via Volvo.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Simon Bertilsson

Citat från: Rickardo skrivet 14 september 2007, 00:04:34 AM
Det är väl knappast troligt..
Malmö, Kristiandstad, Eslöv kräver gas. Kvar finns Ystad men chansen är minimal..

Nu har vi ju fler städer än så med stadsbussar.
Nämligen: Hässleholm, Ängelholm, Trelleborg, Landskrona och Lund.

Men det är väl knappast troligt att man sätter in en så gammal buss där, annat än möjligen för ett kort gästspel, men då känns det inte lönt att lacka om.