beröm för agerade med fusk åkare(sl trafiken)

Startat av the0fiskis, 21 september 2010, 15:45:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

the0fiskis

nej jag har nästan dagligen pendlat med buss i 3år men inte sett en ända >:(

tycker dom borde vara lika eller mer aktiva på bussarna, och att busschafisarna ska kunna tillkala dom om problem att folk fusk åker eller problem med färdbevis (se acees kort ect)

ch

Jag vet förare som efter tillsägning valt att inte upprepa tillsägningen då de bedömer risken som stor att det blir handgemäng etc. De har då istället valt en lite diskretare metod för att "läxa upp" resenärerna ifråga, man har då kört t.ex 10 km/h lägre än hastighetsbegränsning, stannat på varje hållplats och öppnat/stängt dörrarna etc för att till slut komma kanske nån eller några minuter för sent till anslutande buss på annan linje, så voila så blir personerna straffade ändå då de missar sin anslutning... Men de kan ju inte gnälla för att föraren kör försiktigt och stannar på varje hållplats för att säkerställa så att ingen står i kuren ;-)

Dock så bör det nog inte finnas andra passagerare ombord för då blir de sura om de missar sin anslutning.

Ibland är det bättre att "låta saker bero" än att riskera livet.

JDS

Man kan väl helt enkelt stationera ett gäng ordningsvakter i Fisksätra dygnet runt, de skulle nog göra mycket nytta  ;D

lil-sis

Jag skulle vilja ha en "kontrollantknapp" på radion.

Så när det kliver på fuskare av varianten man inte bör diskutera med, så trycker man på "kontrollantknappen", sniglar sig framåt tills kontrollanterna möter upp (och kör innan någon hinner kliva av).

DET skulle göra mig glad och nöjd  ;D 8)

buskörare

Citat från: lil-sis skrivet 27 september 2010, 09:14:17 AM
Jag skulle vilja ha en "kontrollantknapp" på radion.

Så när det kliver på fuskare av varianten man inte bör diskutera med, så trycker man på "kontrollantknappen", sniglar sig framåt tills kontrollanterna möter upp (och kör innan någon hinner kliva av).

DET skulle göra mig glad och nöjd  ;D 8)

Samma här. Tror det är bäst. Att slänga av dom tror jag faktiskt inte ger nått så länge alla förare hanterar fuskåkare olika.

the0fiskis

Citat från: JDS skrivet 26 september 2010, 23:19:07 PM
Man kan väl helt enkelt stationera ett gäng ordningsvakter i Fisksätra dygnet runt, de skulle nog göra mycket nytta  ;D
oj vad dyrt det skulle bli för mig att åka till skolan  :P (ironi)
eller varför inte bara i nacka forum(ja det heter inte forum nacka)

buskörare

Mysko, igår kväll gjorde jag samma sak. Fast det var inte direkt problem med viseringen (trots att han klev på i bakdörren och vackert fick köpa en SMS-biljett innan jag startade bussen igen) utan det var svårt att inte vråla AIK och slå på rutor i tak i bussen. Dom valde själva att gå av uppe på Lidingöbron (jag stannade, dom försökte slå sig ut) så det har inget att göra med att jag är Djurgårdare  ;)

Det är första gången i Stockholm och 3:e gången jag vägrat köra vidare och kallat ut väktare i mitt 11-åriga bussförarliv.