Huvudmeny

Flygplan på marken

Startat av Susanne, 20 september 2010, 21:51:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Susanne

Är det någon som vet om detta plan har varit i trafik?

Möllers

Intressant där Susanne var häftig se sånt plan där kunde man gå in där ochså  ???
Är bilden ifrån din Panasonic ???

Susanne

Japp bilden är tagen med min Panasonic TZ10. Alla bilder som finns på mina sidor som är tagna efter den 18 mars 2010 är tagna med Panasonic TZ10 för det var då jag köpte denna kamera och lade föregångaren Panasonic TZ3 på hyllan.

Möllers

Miss tänke det min har inte kommit kvar i umeå  :(
Ner jag får min kommer jag åka till Köpenhamn har premier med min Panasonic kommer ha med min Canon med så klart.

Susanne

Det står Beechcraft på planet också, så det kan nog stämma, är väldigt lik den på bilden på länken.
På vingen ser det ut som ING kanske har det stått Ving, har försökt att finna om de haft en tidgare logga lik denna på planet.

Dson

Ser ut att kunna vara gamla Premiars logga, men de hade inga King Air's vad jag vet...

Vid ING, skulle det kunna vara SE-ING det står?

Susanne

Det är en del av vingen som saknas så jag vet inte.
Kolla på denna bild som visar lite mera om du känner igen den lilla del av loggan som syns.

Ersa

Citat från: Dson skrivet 21 september 2010, 19:24:38 PM
Vid ING, skulle det kunna vara SE-ING det står?

Nja, SE-beteckningen döljer sig nog under den påmålade ljusblå färgen längst ner baktill.
Med den kan planets ursprung direkt spåras upp.

Eller så lägger man in en fråga på ett flygnördforum, med en länk till detta inlägg. Då kommer nog ett svar efter 5 minuter! 8)

Dson

Citat från: Ersa skrivet 21 september 2010, 21:33:16 PM
Nja, SE-beteckningen döljer sig nog under den påmålade ljusblå färgen längst ner baktill.
Med den kan planets ursprung direkt spåras upp.

Eller så lägger man in en fråga på ett flygnördforum, med en länk till detta inlägg. Då kommer nog ett svar efter 5 minuter! 8)
Mjo, men ofta brukar registreringen även stå på undersidan av vingarna, och eftersom Sussanne skrev vingen misstänkte jag att der var just vingen hon menade :)
Nu var det dock stabilisatorn hon menade, och då förändrades liksom läget.

Har gjort eftersökningar utan resultat, så får nog rekommendera ett fråga på G-Kraft eller Flight Simulator Nordic :)

Susanne

Får be om ursäkt att jag inte vet vad sakerna heter på ett flygplan, pinsamt  :D

Jag har ingen inloggning för G-kraft, men har reggat mig där nu, men väntar på nått bekräftelsemail från de bestämmer för att kunna logga in.

Danne B.

Citat från: Susanne skrivet 21 september 2010, 19:01:13 PM
Det står Beechcraft på planet också, så det kan nog stämma, är väldigt lik den på bilden på länken.
På vingen ser det ut som ING kanske har det stått Ving, har försökt att finna om de haft en tidgare logga lik denna på planet.

Med tanke på att dom sannolikt inte skrivit texten spegelvänt på andra sidan så syns troligen första bokstaven/bokstäverna där...! :)

//Danne

Susanne

Bra tips Danne.
Zoomade in i orginalbilden och även om man ser rätt suddigt så ser det ut som det står AIR.
Inte för att jag blir klokare på det men känner någon till namnet, AIRVING eller AIRING?

Susanne

Tack för länken, och visst är den lik, vid första anblick trodde jag det var den, men den som jag fotat är lite kortare, fönsterraden är 6 st på det planet jag fotat och länken från Airliners har 7 st fönster. Men modellen ser ut att vara detsamma.