Seglivad Ödla

Startat av Gunnar D, 11 september 2010, 15:17:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

Uppsalas 169 (Volvo/Höglund 1954) lär fortfarande leva i välmåga.
Här i ordinarie linjetrafik i Uppsala den 31 jan 1970.
Någon som kan identifiera platsen?

Mvh Gunnar

Oskar A

Och bussen som sådan kunde åtminstone tidigare i eftermiddags beskådas vid Resecentrum. Eftersom jag inte tog bild får det bli en reprisbild från förra året:

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Ersa

Citat från: Gunnar D skrivet 11 september 2010, 15:17:04 PM

Vägen är oförändrad. Samma vinkel på trottoaren gick att få till om man tog ett par steg bakåt. Gunnars kamera hade som synes bättre skärpa (eller mer tur med solljuset). Vänta på nästa 6:a orkade jag iaf inte. Den var till råga på allt reklamstripad.

Nästa projekt blir väl att köra dit 169 och fota den på samma plats så vi får den bästa kombinationen av min och Oskars bild? 8)

Gunnar D

Citat från: Ersa skrivet 11 september 2010, 18:36:40 PM
Vägen är oförändrad. Samma vinkel på trottoaren gick att få till om man tog ett par steg bakåt. Gunnars kamera hade som synes bättre skärpa (eller mer tur med solljuset). Vänta på nästa 6:a orkade jag iaf inte. Den var till råga på allt reklamstripad.

Nästa projekt blir väl att köra dit 169 och fota den på samma plats så vi får den bästa kombinationen av min och Oskars bild? 8)

Tack för den snabba identifieringen!

Mvh Gunnar

76

Citat från: Ersa skrivet 11 september 2010, 18:36:40 PM
Vägen är oförändrad.

Se på fan, jag fick inte ihop det på hitta.se. Men de där metrarna i sidled räckte för att allt skulle stämma igen.

Ersa

Citat från: 76 skrivet 11 september 2010, 18:57:29 PM
Se på fan, jag fick inte ihop det på hitta.se. Men de där metrarna i sidled räckte för att allt skulle stämma igen.

Fullt förståeligt. Även på plats var det till en början svårt att få ihop det hela.

Niklas Bygdestam

Trevligt. Just den här ödlan har jag faktiskt kört idag. Vi har nämligen har den som en utställningsbuss på Kulturnatten här i Uppsala. Bussen blir väldigt populär bland besökarna kan jag säga :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.