F.d. Uppsalabuss hos RystadBuss/Linköping

Startat av Mikael T Nilsson, 03 september 2010, 13:26:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Jag hittade denna bild i mitt arkiv. Vid fototillfället tillhörde den RystadBuss i Linköping och stod uppställd vid en campingplats vid Sandvik norr om Linköping. Tydligen användes den i skolbusstrafik.

Bussen är f.d. Uppsalabuss 380, levererad 1989. När togs bussen över av RystadBuss? Fanns det någon annan ägare mellan Uppsalabuss/GUB och RystadBuss?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Janne Rickman

Westin i Docksta hade den efter GUB tiden.

Det är den andra buss från Uppsala som Rystad har/haft.

/Janne

Mikael T Nilsson

Citat från: Janne Rickman skrivet 03 september 2010, 22:04:10 PM
Westin i Docksta hade den efter GUB tiden.

Det är den andra buss från Uppsala som Rystad har/haft.

/Janne

Intressant! Tack för uppgifterna. Vilken är den andra f.d. Uppsalabussen Rystad har haft?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Peter Öden

Hej !

EJT 164 Scania CR 111M finns fortfarande kvar. Det är fd. Uppsalabuss 232 från 1975.
Den förvärvades av Rystadbuss 1988-05-20 och sedan överskriven på Omnibuslinjen HB
i Linköping 2004-10-01. Bussen står i en lada tillsammans med några andra veteranbussar
som Anders H. förfogar över.

Mvh Peter Ö

Mikael T Nilsson

Citat från: Peter Öden skrivet 04 september 2010, 13:28:38 PM
Hej !

EJT 164 Scania CR 111M finns fortfarande kvar. Det är fd. Uppsalabuss 232 från 1975.
Den förvärvades av Rystadbuss 1988-05-20 och sedan överskriven på Omnibuslinjen HB
i Linköping 2004-10-01. Bussen står i en lada tillsammans med några andra veteranbussar
som Anders H. förfogar över.

Mvh Peter Ö

Hej,

Det var intressant! Undrar vilken lackering bussen bär idag.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Peppen

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 september 2010, 19:04:32 PM
Hej,

Det var intressant! Undrar vilken lackering bussen bär idag.

Under de år den gick i trafik i Östergötland hade den gamla ÖTraf-lacken, skulle tippa på att den inte lackats om sedan dess.

Här finns en bild: http://www.tramtrain.be/tramtrain-be/Ostergotland%20buss/slides/9101%20Rystadbuss%208508%20Linkopings%20bussterminal.html

Mikael T Nilsson

Citat från: Tommy P skrivet 04 september 2010, 19:31:30 PM
Under de år den gick i trafik i Östergötland hade den gamla ÖTraf-lacken, skulle tippa på att den inte lackats om sedan dess.

Här finns en bild: http://www.tramtrain.be/tramtrain-be/Ostergotland%20buss/slides/9101%20Rystadbuss%208508%20Linkopings%20bussterminal.html

Tack för uppgiften och för länken. Bussen gör sig bra i ÖTRAF-utförandet.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Peter Öden

Hej igen !

Bussen har fortfarande kvar den gamla ÖTRAF-lacken !

Mvh Peter Ö

Mikael T Nilsson

Citat från: Peter Öden skrivet 05 september 2010, 08:32:16 AM
Hej igen !

Bussen har fortfarande kvar den gamla ÖTRAF-lacken !

Mvh Peter Ö

Tack för uppgiften!
Vänliga hälsningar,

Mikael