Den Oudsten i trafik!!!! (BILD)

Startat av Jonas Gustafsson, 24 augusti 2010, 21:02:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Tänkte gnugga mig i ögonen när jag såg denna syn idag men fann mig och slet upp kameran istället.
Trodde Den Oudstens saga var all i Göteborg i juni, men 322, 323 och 326 har enligt CBR nyligen köpts av Terminal G AB (bussuthyrningsföretag som har viss anknytning till Orusttrafiken) och åtminstone 322 har åter tagits i trafik av GS. Antagligen rullar även 323 och 326 uthyrda till GS men dem såg jag inte.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

RoggaBoy

Vilken ful en. B9S är mycket snyggare.  :)

Brollan

Man upphör aldrig att förvånas.... :-X

PauPut

Nej, dom är ju så fula! Alla andra bussar har en viss dragning till mig men Den Oudsten... det är bara till att skicka dom till skroten!

M

Citat från: pauput skrivet 24 augusti 2010, 21:37:05 PM
Nej, dom är ju så fula! Alla andra bussar har en viss dragning till mig men Den Oudsten... det är bara till att skicka dom till skroten!
Men dom var rätt ok att köra, åtminstonne dieselversionen. Gasarna var inte så roliga.

/M

Erling.L

Gissar det har o göra med att iaf innan jag gick på semester låg Volvo efter med o reparera bussar så det saknades bussar därav 5XX vagnarna togs till heder igen o kan gissa dessa ej va helt avrustade eller enklast o få i drift igen
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

Nupski

Blev själv chockad igår då jag hörde en Jeriko tyfon vid Korsvägen och fick syn på en Den Oudsten, det är nästan så man på allvar börja sakna dessa.

Bakom Terminal G AB finns GS Buss AB gamla VD Pierre Modini.

Verksamhets beskrvning:
Bolaget skall bedriva tvätt och underhåll av fordon, transportförmedling, försäljning och uthyrning av fordon, uthyrning av lokaler, handel med värdepapper samt därmed förenlig verksamhet.

AndersJ

Förutom Pierre Modini finns också Martin Göransson med i styrelsen för Terminal G. Martin var en av grundarna av Orusttrafiken och delägare fram till dess att Nettbuss köpte Orusttrafiken.
/Anders

Zella

Såg en Oudsten här om dagen med varningsblinkers på Södermalmsgatan

Ola Almquist

Bilder på Den Oudsten i hemlandet finns här: http://nl.wikipedia.org/wiki/Den_Oudsten. Den där Volvo/Deo Oudsten/Kiepe trådbussvarianten åkte jag med i Arnhemn 1993.

M.v.h.
Ola

Tonniiie

I Den Oudsten är jag uppväxt. Vi hade de i regiontrafiken när jag bodde i Holland.
Tycker att de var ganska bekväma att åka:)

Brollan

Även Volvoboggina 294 BUM583 och 295 BUS039 är inlånade från Volvo.

Brollan

Nu är 322,323,326 borta från GS, återlämnade till Terminal G.