Huvudmeny

Nobina Nyköping

Startat av Bussmicke, 23 augusti 2010, 18:14:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Mycket trevligt! Kul att få se B9S i Sörmlandsgrönt. Nu finns denna Volvo B9S-modell i trafik i de tre länen Stockholm, Södermanland och Östergötland. De B9S som finns i Göteborg ser lite annorlunda ut.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Peter Öden

Hej !

6461 får sällskap av 6463 oxå !

Mvh Peter Ö

Stefan P

Hej

Hur många B9S har Nobina i Sörmland?
Vilka linjer går fd.expressbussarna på?
Finns det några bussar ifrån Uppland i Sörmland?

mvh Stefan P

Mikael T Nilsson

Citat från: Stefan P skrivet 23 augusti 2010, 18:42:28 PM
Hej

Hur många B9S har Nobina i Sörmland?
Vilka linjer går fd.expressbussarna på?
Finns det några bussar ifrån Uppland i Sörmland?

mvh Stefan P

Har för mig att Nobina 5754 har flyttats från Uppland till Sörmland.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

B9S: 6458, 6460-6463. Rullar på allt möjligt. Såg flera på bl.a. 563
Swebus Express: 5602,3,6,7 rullar på 701 men 5602 kom in till busstn dom en 657 tror jag det var
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 23 augusti 2010, 19:16:15 PM
Har för mig att Nobina 5754 har flyttats från Uppland till Sörmland.

Yup, stämmer!

Jonas Gustafsson

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 23 augusti 2010, 18:26:55 PM
Mycket trevligt! Kul att få se B9S i Sörmlandsgrönt. Nu finns denna Volvo B9S-modell i trafik i de tre länen Stockholm, Södermanland och Östergötland. De B9S som finns i Göteborg ser lite annorlunda ut.

De första dubbellederna (GS 801-804, numera Veolia 4100-4103) har denna front.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Ersa

Trevligt! Jag passerade Nyköping en enda gång idag denna en av de första "Nobinadagar", och detta var det mina nyfikna ögon fick se under de tre minuter jag väntade på avgångstiden:

Spännande! ::)

bisquit

Rullar det inte ett gäng uppe i Umeå oxå? 8) Så då borde det vara 5 län.

Mikael T Nilsson

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 24 augusti 2010, 00:25:05 AM
De första dubbellederna (GS 801-804, numera Veolia 4100-4103) har denna front.
//Jonas G

Sant! Dessa bussar glömde jag bort.
Vänliga hälsningar,

Mikael

RoggaBoy

Citat från: bisquit skrivet 24 augusti 2010, 00:27:47 AM

Det rullar massor B9S i Umeå.  :)

virtual1

Citat från: bisquit skrivet 24 augusti 2010, 00:27:47 AM

Absolut, men inte av samma typ, med samma front och dörrställning! Dubbellederna i Götet är ju just dubbelleder med, så de är inte heller av samma typ, så det är fortfarande 3 län som gäller...

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 24 augusti 2010, 10:43:51 AM
Absolut, men inte av samma typ, med samma front och dörrställning! Dubbellederna i Götet är ju just dubbelleder med, så de är inte heller av samma typ, så det är fortfarande 3 län som gäller...

Men är inte de i Umeå också B9SALE/8500? Dvs samma som Stockholm och Östergötland?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Citat från: Walter skrivet 24 augusti 2010, 11:33:39 AM
Men är inte de i Umeå också B9SALE/8500? Dvs samma som Stockholm och Östergötland?

Jo, men tråden verkar ha snöat in på framdörrens och takkåpans utförande. Bussarna i Umeå och Göteborg har dubbla framdörrar och den låga kåpan. I Stockholm och Sörmland har man enkel framdörr och den större kåpan.