Efterlyser info om en CR76

Startat av jens.h, 22 augusti 2010, 17:45:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jens.h

Hej.
Jag var delägare i en husbuss i mitten på åttiotalet, Det var en Scania CR76 från Gävle som var byggd 67.
Jag hoppade av innan den såldes vidare, den enda info jag har är att den ställdes av 1990.
Den tillhörde Gävle Lokaltrafik med invnummer 1, regnummret var AAO958.
Skulle vara kul om någon vet vad som hände med den sen.

Fler bilder http://www.heidling.se/bussen

scaniaolsson

Det lilla svaret som trasportstyrelsen kan ge är att den är privatägd och avställd sedan 1990-08-21. Antal ägare 7 st.

Det var vad jag kan bidra med.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Fredde

Denne privatperson ska bo i Finspång. Det finns 10 personer med det namnet på den postadressen så det är lite att jaga om man vill hitta bussen...

Christer K

Citat från: Fredde_J skrivet 22 augusti 2010, 18:22:47 PM
Denne privatperson ska bo i Finspång. Det finns 10 personer med det namnet på den postadressen så det är lite att jaga om man vill hitta bussen...

Kan kolla lite via mitt jobb, då vi har folk som kör i Finspång och kanske sett bussen.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

MartinMartin

Citat från: Fredde_J skrivet 22 augusti 2010, 18:22:47 PM

Det är bara att ta ett utdrag på fax så får du hela adressen