Jagt efter vatten pöllar i Landskrona.

Startat av Möllers, 17 augusti 2010, 16:26:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Har regnat så mycket i Landskrona idag var på jobbet innan var vi ute slänge skit på sop tippen sen körde vi inne i stan vad massor vatten det var på väggarna.
Så efter jobbet drog jag ut hitta en fett pöl nån stanns jo hittade en pöl var där liten stund bilarna körde rätt fort i pölen men bussarna körde så sakta vilka fegisar  :-\

Martin Maltkvist

Citat från: Mattias Möller. skrivet 17 augusti 2010, 16:26:24 PM
Så efter jobbet drog jag ut hitta en fett pöl nån stanns jo hittade en pöl var där liten stund bilarna körde rätt fort i pölen men bussarna körde så sakta vilka fegisar  :-\
Du ska se vilken vattenkaskad det blir när man kör i en vattenpöl och inte heller behöver det vara djupt. Därför brukar jag endera dra ner på farten eller köra runt när bussen närmar sig vattensamlingar, naturligtvis för att inte blöta ner människor.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Björn Lövdahl

Citat från: Mattias Möller. skrivet 17 augusti 2010, 16:26:24 PM
Har regnat så mycket i Landskrona idag var på jobbet innan var vi ute slänge skit på sop tippen sen körde vi inne i stan vad massor vatten det var på väggarna.

Du som förare av ett fordon är skyldig att sakta ner eller köra runt pölarna (om möjligt) om det finns personer i närheten som kan bli nerstänkta
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

bjorkaan

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 17 augusti 2010, 21:50:22 PM
Du som förare av ett fordon är skyldig att sakta ner eller köra runt pölarna (om möjligt) om det finns personer i närheten som kan bli nerstänkta

Stämmer till fullo. Tyvärr finns det "folk" till allt, som inte förstår att man får sämre kontroll på fordonet i vattnet. Och att man kan då stänka ner personer i närheten.

Möllers

Fanns inga personer ner dom kom där om jag hade varit bussförare hade jag tryckt på gasen ellerfall.
Som sakt ville se lite vill se lite action  :)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Bussmicke

Ska väl tillägga jag kände föraren och att jag bad honom att inte sakta ned då det ändå inte är folk som rör sig just där.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Lövdahl

Citat från: Bussmicke skrivet 18 augusti 2010, 09:40:20 AM
Ska väl tillägga jag kände föraren och att jag bad honom att inte sakta ned då det ändå inte är folk som rör sig just där.

Känns som att på Mattias bild så är risken betydligt större att folk finns i närheten med tanke på att där är övergångsställe och dyligt.
Sedan ligger ju vattensamlingen i en kurva vilket gör ytterligare en anledninig att sakta ner för att inte få vattenplaning eller dyligt
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se