Att säga till felparkerare

Startat av Cyklisten, 13 augusti 2010, 22:52:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

a32

Påminner om en situation i början av sommaren när jag åkte som passagerare i en buss på linje 509 genom den lilla bussgatan vid Karlsbodavägen/Ulvsundavägen, den bussgatan trafikeras mer av andra bilister än av bussar i linjetrafik fk.

Vi kom från Sumpanhållet och skulle svänga in vänster på bussgatan då det kommer en nisse i en personbil genom det smala tråget mot oss, han blir sen stående och blockerar infarten för att han råkat kommit såå fel, han tittar surt upp på bussföraren som snävt svänger mot bilisten som då börjar få stora ögon nu för att inte bli klämd, bilisten tittar sen upp mot bussen igen där jag sitter och jag ger honom ett långt känt finger, och jag trodde att han skulle flyga upp genom takluckan  ;D

Det var den roligaste bussresan den månaden.

/a32   ;)

Kan tillägga att på tvärbanan så har det flertal gånger hänt att bilister står för långt ut i spåret och då har man fått hjälp av snälla resenärer och gångtrafikanter att "gunga" bilen i rätt läge, vilket kan bli lite surt för bilisten som har ett känsligt billarm (TUT TUT TUT).

Cyklisten

Citat från: scaniaolsson skrivet 14 augusti 2010, 10:00:05 AM
I just Eslöv är det finnas en riktigt nitisk p-vakt.

Visst är han ganska speciell (det sägs att han lappar polisbilar med), tyvärr så finns han sällan just på den nämnda platsen där stadens f.d. huvudgator korsar varandra, istället är han upptågen med att kolla om parkeringstiden inte överskrids på bilarna som annars står rätt parkerade  och inte blockerar busstrafik... oftast är det inte lönt att säga till just dessa felparkerare då de mycketväl vet vad de gör om nu trafiken står stilla och alla andra tutar och blinkar på en  ;) snacka och egoister och dumskallar.
Sen kan det höra till saken att man innan sommaren stängde parkeringen på Stora Torg, och man tvingas stanna i någon av parkeringsfickorna lite längre bort men även när den var öppen så valde många att lämna sina åkdon ute på gatan.

Bussmicke

Ja vad säger man, Körkortinnehavnde puckon bakom ratten...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.