Det märks att sommaren snart är slut.... (6 bilder)

Startat av Mikael Ringmarck, 13 augusti 2010, 12:16:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Måns Johannesson

Citat från: Ersa skrivet 13 augusti 2010, 21:36:20 PM
...Ett sådant arrangemang skulle kraftigt öka kapaciteten på DAS-terminalen, vilket lär behövas om man ska kunna dra ner på linjerna till/från TEH i framtiden, vilket säkerligen är ett mål.

DAS = Danderyds sjukhus
TEH = Tekniska Högskolan

Med tanke på belastningen på tunnelbanan lär det (överflyttning från TEH till DAS) dock inte inträffa de närmaste åren, vi har ju snarast sett en motriktad trend med linjer in till stan (Humlegården) som ju i samtliga fall är förstärkningar på linjer som annars går till DAS. Först när tunnelbanan fått nytt signalsystem om några år lär väl detta vara aktuellt, det har väl talats om uppemot en 50% kapacitetsökning (3 istället för 5 minuters trafik).

/Måns

Alex Ljusteröbon

Citat från: Mrbuss skrivet 14 augusti 2010, 09:59:08 AM
Föraren jag pratade med pratade om det så vi får väl se framöver.  :o

Okej :o. vem vet de kan bli så. Men frågan är det så himmla smart?
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

christian berg

Beträffande gamla Busslinkbussar så finns väl fd H18E 5039,5048,5058-59, 5061-62 och ev också 5050 och 5054 kvar i trafik i Söderhallen, är de från 1994 el 1995? Även 5063 kanske finns kvar i Hornsberg.

Hälsningar
Christian B

Mikael T Nilsson

Tack för dessa härliga bilder!  :)
Förmodligen ersätts alla 42xx-vagnar i Täby av både 8500 ledvagnar och boggievagnar under hösten.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.