Busslink 100% ägt av Keolis

Startat av Rojje, 06 augusti 2010, 00:44:38 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bou

Citat från: MrX skrivet 08 augusti 2010, 20:42:16 PM
Jag har noterat att ett stort antal Busslink förare fått någon ny typ av pikétröja i blått. Kan det vara en ny uniform på gång för att enklare anpassa sig till eventuellt namnbyte och då redan ha en uniform som passar den nya grafiska profilen? Någon som har någon aning?

Har för mig att det är helt nya plagg. Har inte kollat så noga, men nån kollega beställde visst en ny blå piké i våras.

Gillar allt som har med uniformer att göra, ska nog se om inte jag kan beställa pikén och fleecen :D

buskörare

Citat från: Nico skrivet 09 augusti 2010, 16:40:59 PM
Från början fanns det väl en ljusgrå pikétröja med logga på ärmen, men som inte blev allmänt spridd. Sen blev pikén mörkblå med två tvärgående färgade band i ljusblått och ljusgrönt på tröjans högra sida. I samband med att loggan (på ärmen) ändrades så blev ränderna nu lila och mörkare grön, men grundfärgen mörkblå blev kvar. Nu senast har det kommit någon piké som till största delen är mellanblå även om den har mörkblå inslag.

Likaså har fleecetröjan då fått dessa färger (som jag tycker påminner en del om äldre SL-plagg). Fleecetröjan ersatte visserligen den stickade tröjan och var därför även den först mörkblå även om undertecknad fick någon specialutgåva som istället var antracitgrå. Vad gäller vit skjorta så kan det nog aldrig vara fel så den gissar jag nog blir kvar i någon form även om annat kanske byts successivt. Att en uniformskollektions utseende ändras över tid är ju inte direkt ovanligt.

Jag gillar inte att dom tog bort den stickade (har katt och fleece är omöjligt att få katthårsfritt) men jag måste säga att fleecejackan är riktigt fin.