Istället för extraljus?

Startat av Ersa, 13 juli 2010, 03:45:03 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Tanken har ofta slagit mig: Tänk om man kunde bygga fordon där normen är att det faktiskt är mörkt på vinterhalvåret, istället för att skruva på separata extraljus även på de bussmodeller som byggs här i norden. Så här kommer här en idé på hur Neoplans "Skandinavienfront" hade kunnat se ut. Snygg? Ehh... kanske inte extremt vacker, men man skulle se vägen! :P

Jag orkar dock inte lägga ner energi på att göra en "snygg" fejkad bild, utan ni får nöja er med detta hastverk då jag har noll kunskap i att (som t.ex Bussgrabben) redigera till snygga trovärdiga bilder i Photoshop.

JDS

Jag skulle inte ha sett något; förminska bilden lite bara så är den oknäckbar!  ;D

Andreas

Haha, den blev faktiskt väldigt rolig, men inte alls en dålig idé!  ;D Snacka om luma som man får i plytet som när man passerar den där på natten. Blixtrar till bara, lite a la modell den luma som man kan se komma ifrån en långtradare ibland. Vissa långtradaretruckar har rejält med lampor uppradade i fronten och det känns ungefär som om en kilometer lyses upp framför dem när helljuset väl är på...

Vad jag syftar till, är att kanske en rad med lampor räcker mer än väl, som den neoplan som du har fixat till. :P

Funderar på detta också: får man plats med ytterligare två lampor i fronten månntro?  ;) Kan inte ens föreställa mig hur det skulle se ut och möta ett enda långt och starkt ljus på vägen, men det låter lite crazy, men om man tar kontakt med neoplan, så kanske de får för sig att bygga en demobuss... :P SLs nya pendeltåg, även Skånes osv. är vad jag har hört byggda för att särskilt klara Norden och olika krav som finns där, varav modellnamnet Coradia Nordic. Neoplan Nordic är nog just det vi saknar.

Ersa

Pga kvällsljuset gick det inte att få till en hel obruten rad med lampor, men det går att nog att fixa till från en annan bild i framtiden.
Fast inte sjutton saknar jag någon "Neoplan Nordic". Många lampor fram skulle ju vara bra, men denne busstillverkare i sig skulle jag nog ändå göra allt för att undvika. :P

bussgrabben

Haha. Inte var det en vacker front, men den har säkert sina fördelar.

Påminner mig om ansiktet på en spindel. ;)

Ersa

Andreas

Hahaha!  ;D Där var den ju! Tack!  :P