Huvudmeny

Linjer hos GUB

Startat av Stefan P, 06 juli 2010, 14:51:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas

Citat från: jocke skrivet 04 augusti 2010, 14:57:47 PM
Detta kommer uppenbarligen inte ske. I nya tidtabellerna ska 5an fortfarande in i rickomberga på kvällarna. Dåligt dåligt :(

Nja, den nya turlistan kommer ju inte förens i december och den är nog inte ute än, iaf har inte jag sett någon...

Från 16/8 går vi tillbaka till den turlistan vi hade i våras och då 5:an då gick genom Rickomberga lär den fortsätta med det nu med...

jocke

Iof sant. Men för stunden är den ny =)

Lever kvar i gamla dagar. Men vi får se nyheterna i vår istället då =)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

kimpan

Citat från: jocke skrivet 04 augusti 2010, 14:57:47 PM
Detta kommer uppenbarligen inte ske. I nya tidtabellerna ska 5an fortfarande in i rickomberga på kvällarna. Dåligt dåligt :(

Det blir ju inga större förändringar i trafiken till hösten.... den gamla turlistan vi körde på i vintras är den som gäller vad jag vet..... I december kommer en ny turlista.... DÅ kommer det att  bli en del förändringar....

76

Den enda stora förändringen i höstens tidtabell (förutom närlinjerna) är att alla bussar ska ner till Centralen vid 0625-avgången på morgnarna.

Det är faktiskt en väldigt bra idé, men det blir ju lätt lite grötigt när mer än 10 bussar (nån får gärna räkna fram den exakta siffran) ska släppa av passagerare på två hållplatser som bara rymmer 5-6 bussar.

jocke

Är väl relativt lätt löst. Alla rullar till centralen, några stannar vid, lär mig aldrig namnen, B1 och B2 tror jag, dom som är på innergatan, och några får stanna på hållplatserna längs kungsgatan. Exempel på bussar som kan stanna vid kungsgatan är 6an 7an som inte ska något speciellt håll sen.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Stefan Isaksson

Citat från: jocke skrivet 05 augusti 2010, 19:35:51 PM
Är väl relativt lätt löst. Alla rullar till centralen, några stannar vid, lär mig aldrig namnen, B1 och B2 tror jag, dom som är på innergatan, och några får stanna på hållplatserna längs kungsgatan. Exempel på bussar som kan stanna vid kungsgatan är 6an 7an som inte ska något speciellt håll sen.

Nja riktigt så enkelt är det inte.
Alla stadsbussar som inte normalt går via centralen kommer norrifrån. Det betyder att de i alla fall måste in på Stadshusgatan, om inte annat för att vända.
Vändningen kan ta rätt lång tid om man har otur med trafikljusen (2 eller 3 stycken, inte synkroniserade). Du kan ju tänka dig stämningen i bussen om dessa minuter gör skillnaden mellan att missa bussen/tåget och att hinna med. Dessutom blir det i princip alltid längre att gå för resenärerna.
Slutligen är hållplatserna A1 och A2 överbelastade de med, så vitsen med att köra till dessa är inte särskilt stor heller.

SI