KR Trafik 20 (HXW 510)

Startat av Ove Bojarp, 09 september 2007, 00:54:58 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ove Bojarp

Foto av en lyckträff vid Östersund-Frösö Flygplats

Bussmicke

Hur länge hade man den, måste varit några år ändå?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Den gick ju bra länge som flygbuss, även om växellådan nog inte mådde så bra av all stadskörning. Den borde gått som beställningsbuss hellre, tycker man.

Hpl-skylten är fortfarande är grönvit med ett blått skistermärke med texten "ÖstersundsTrafiken" vilket innebär att det är Swebus som kör stadstrafiken som skedde 1996-2001, och då KR 20 är av 1998 års modell ställer man sig ju frågan: Tog KR över flygbussen innan man vann den övriga stadstrafiken 2001?

Ersa

Det låter logiskt. Men då kommer förljdfrågan: Då KR 20 är två år äldre än avtalet, gick den då som turist/beställningsvagn innan den blev flygbuss 2001? Jag minns inte att jag såg den ute på gatorna under åren 1998-2000.

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 09 september 2007, 01:35:02 AM
Jodå den gick ju som Flygbuss ett tag, sedan blev den blåmålad för att fungera som reserv på bla 63:an, såldes 2006 till Helmark.

//Lars

Då kan den inte varit blå länge i KR:s ägo...
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 09 september 2007, 09:34:04 AM
Den stod väl mest i Åsarna och samlade damm.

//Lars

1999 fick jag bussen utbackad på garaget vid Odenskog, gick den verkligen inte då?
//Bussmicke.

Bussmicke

Okej, jag ifrågasätter inget, bara reffererar till vad jag minns och har på bild.
Vill minnas den vär Väldigt ny då..
//Bussmicke.

Björn Forslund

Varför var den så usel? Var det problemet med vindkänslighet i kombination med viktfördelning som det snackades om förut, eller var det andra problem?

Bussmicke

//Bussmicke.

Nicklas Vasa

Den där har jag sett på Maximtorget i Borlänge, för ett antal år sedan, hur är det, finns det militärkörningar från Östersund - Borlänge ?