Mejerireklam på bästa stället

Startat av Ersa, 02 juli 2010, 19:15:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Utanför Milko i Östersund (f.d. NNP) finns en busshållplats som även den heter "Milko".
På den har största konkurrenten Arla hittat en strategisk reklamplats. ;D
Fotograf: Min bror. Bilden är fri att sprida.

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Drängen

Nästan lite oförskämt mot "Messmörets huvudstad". >:(

Dson

Skönt PR-trick där ;D

Men instämmer med Drängen, det där är ju ren förolämpning :P

Björn Lövdahl

Mejerivärlden är stor vad gäller konkurrens just nu.

OT: Har för mig att Skånemejerier var uppe i Stockholm och demonstrerade produkter
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

SimonB

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 03 juli 2010, 23:02:24 PM
Mejerivärlden är stor vad gäller konkurrens just nu.

OT: Har för mig att Skånemejerier var uppe i Stockholm och demonstrerade produkter

De brukar ställa ut då och då på någon mässa i Älvsjö. Jag vet att Esperssons brukar få köra upp med utställningsmateriel och varor då.
Men du har nog rätt i att de stod ute på stan och gjorde ett jippo nyligen, ungefär som det de gjorde på Gustav Adolfs torg i Malmö förra veckan.

Hagri

ARLA säljer en hel del olika produkter i Milkoland redan, även vanlig mjölk i kedjor som Lidl och Netto.
Efter att Milkos landskapsmjölk kom kan det skilja 3 kr på en 1,5 liters till ARLAs fördel.
Så den som är oförskämd är Milko som vill flå konsumenterna med högre priser.  :) :) :)

SimonB

Arla ger av någon anledning inte upp Skåne. Nu lanserar de mjölk som garanterat kommer från skånska bönder. Själv fattar jag verkligen inte vitsen. Om jag som skåning ska köpa Arlamjölk väljer jag självklart hellre mjölk som kommer från bönder runt Jönköping, eftersom den då fraktats så kort som möjligt. Är mjölken från Skåne så ska den först köras upp till Jönköping för att förädlas och förpackas innan den åter igen körs ner till Skåne och hamnar i våra butikshyllor...

http://www.arla.se/templates/FullWidthPage____31711.aspx