Huvudmeny

Nobina 7152.

Startat av Kent Skoog, 01 juli 2010, 17:09:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kent Skoog

Carl Eric

Snygg lösning med skolbuss skylten!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

Ahh en 8500 som ser ut som en 8500..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

j-a

Hur många lämnade Säffle idag??Mötte 7151 mellan Örebro och Karlskoga idag på eftermiddagen.

homer

sista snygga bussen som rullade ut från fabriken i Värmland

Ulf Rådeström

Alltså - nää...jag håller inte med om att den nya skulle vara så hemskt.
Men allt beror på hur man gör designen tror jag. Första gången jag såg den gula bussen tyckte jag den såg hemsk ut - men man hade målat allt gult rakt av till en "icke-design".

Här nedan är en av bussarna hos Sandarna Transporter i Göteborg - där man lackat och följt design och linjer, och dessutom blev det ännu bättre när man fått på llite företagsnamn etc. Hade den varit helblå i hela fronten hade den sett lika jäklig ut som den gula gjorde...

Mycket fräck är min bedömning - "grrr--här kommer jag - flytta på er"  :)

j-a

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 01 juli 2010, 23:22:40 PM
Alltså - nää...jag håller inte med om att den nya skulle vara så hemskt.
Men allt beror på hur man gör designen tror jag. Första gången jag såg den gula bussen tyckte jag den såg hemsk ut - men man hade målat allt gult rakt av till en "icke-design".

Här nedan är en av bussarna hos Sandarna Transporter i Göteborg - där man lackat och följt design och linjer, och dessutom blev det ännu bättre när man fått på llite företagsnamn etc. Hade den varit helblå i hela fronten hade den sett lika jäklig ut som den gula gjorde...

Mycket fräck är min bedömning - "grrr--här kommer jag - flytta på er"  :)

Ja det ligger en del i vad du säger Ulf,dom ser inte så tokiga ut iallafall nu när man sett dom några gånger.Är väl oftast så med de flesta nya modeller innan man vänjer sig.

bisquit

Ja den är lite tuffare och råare i sin framtoning.. Mer sådana tack! :P

Ersa

Det enda jag kan komma på som är negativt med den nya fronten är att skolskylten uppenbarligen inte går att placera på samma ställe som på gröna 7152 ovan. I övrigt håller jag med Ulf. Med risk för att verka tjatig ur Bussmickes synvinkel måste jag ändå upprepa det Ulf skrev, att det gör väldigt mycket att det är svart kring strålkastarna samt under rutan. :)

jocke

Den ser ut som en scania nu.
Jag förändrar era liv med detta inlägg