Huvudmeny

Blått på 637

Startat av Hasse L, 01 juli 2010, 11:30:04 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Fredde

Hmm.... Värre än att svära i kyrkan! Eller felskyltat från Norrtälje? ::)

Bussmicke

Lyckos.

Trevlig bild o grattis till bilden
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas

Citat från: Fredde_J skrivet 01 juli 2010, 12:22:05 PM
Hmm.... Värre än att svära i kyrkan! Eller felskyltat från Norrtälje? ::)

Tja... Bussen är ju knappast värre än att svära i kyrkan, inte heller bussen på den sträckan. Sen finns det ju faktiskt en del 637-turer som går direkt utan bussbyte vid Norrtälje. Förekommer även på 636 och Yxlan/Blidölinjerna, dvs. 632 och 634. 634 verkar då inte stanna ens vid Norrtälje Busstn, utan kör direkt på något sätt.

Edit: Situationen med inga stopp vid Norrtälje på direktturen gäller även för linje 632, inte bara 634 m.a.o.

Fredde

Citat från: Andy91 skrivet 01 juli 2010, 19:36:35 PM
Tja... Bussen är ju knappast värre än att svära i kyrkan, inte heller bussen på den sträckan.

Nej men bussen på den linjen var det jag hade i tankarna serru... /Fredde

Ersa

Citat från: Hobgoblin skrivet 01 juli 2010, 11:30:04 AM
Med 70-talsoptik.

70-talsoptik på en buss av 1998 års modell blir faktiskt ganska rätt ändå. Det ger en viss "rättvis" känsla i bilden när gamla miljöer/fordon fotas med gammal utrustning! Så gärna mer sånt. Kanske H22 6431 eller någon av H3:orna kan fotas med denna optik mot en tidsneutal bakgrund i framtiden? :)

Andreas

Citat från: Fredde_J skrivet 02 juli 2010, 00:36:37 AM

Då föll poletten ner hos mig...  ::) :P

Frippe Fribas

Citat från: Fredde_J skrivet 02 juli 2010, 00:36:37 AM
I det här fallet rör det sig med stor sannolikhet om en förstärkningstur/resgrupp och då går det alldeles utmärkt att köra blåbuss... ;)
//Fredrik

Mikael T Nilsson

Diggabel bild! Just nu står ett stort antal blåbussar av denna modell i Täbydepån, några förmodligen avställda. Det har ju sagts att de stomlinjeblå 54xx-vagnarna ska slopas inom kort.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Frippe Fribas

Bussarna är körbara september ut och kommer sannolikt att vara kvar tills dess, om inte i ordinarie trafik så som utbildningsvagnar.
Ingen av dem är avställd, men de används inte så flitigt eftersom det finns gott om lågentrébussar att använda först.
//Fredrik

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 12 juli 2010, 21:52:23 PM
Bussarna är körbara september ut och kommer sannolikt att vara kvar tills dess, om inte i ordinarie trafik så som utbildningsvagnar.
Ingen av dem är avställd, men de används inte så flitigt eftersom det finns gott om lågentrébussar att använda först.
//Fredrik

Tack för info. I slutet av juni hade Vaxholmsgaraget kvar minst en av dessa vagnar. Har för mig att det var 5441.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.