200 mm!!!! [Bilder]

Startat av Carl Eric, 24 juni 2010, 22:22:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

YES!!!

Nu så har jag äntligen köpt ett nytt objektiv, ett AF-S NIKKOR 55-200 mm 1:4-5.6G.

Detta blir ett bra komplement till mitt AF-S NIKKOR 18-55 mm 1:3.5-5.6G...


Och idag så var jag i Älta i ett annat ärende, och då så passade jag på att testa det!

Här kommer resultatet:

Nobina 6084


Busslink 6011


Nobina 1848


Nobina 5865


Och så avslutar vi med den bussen som jag åkte hem med, Nobina 5497



Återigen, Glad midsommar!

//Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Möllers

Helt okey hade du solen ivägen där på visa av bilderna  ???

Carl Eric

Citat från: Mattias Möller. skrivet 24 juni 2010, 22:23:40 PM
Helt okey hade du solen ivägen där på visa av bilderna  ???

Ja, jag tänkte också på det, jag vet faktiskt inte vad som hände... Det ser ju lite ut som hög ISO, fast den ligger bara runt en 200 på båda...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Möllers

ok om du har solen ivägen kan du ligga bra skita fota ifrån det hållet bara leta efter nytt ställe tänk ha solen i ryggen istället.

New_options

55-200 är lika lite som kitgluggen 18-55 känd för vare sig optisk eller byggkvalitet. Visst kan man få helt okej bilder med dem, men prestandan är motsvarande vad man betalar för.

Hade jag haft en Nikon hade jag - om jag inte haft råd med Nikons 70-200 köpt Tamrons tele med stabilisering. Nackdelen med Tamron är att AF är rätt seg, men när väl skärpan hittats är det knivskaprt

Carl Eric

Citat från: New_options skrivet 25 juni 2010, 16:53:23 PM
Hade jag haft en Nikon hade jag - om jag inte haft råd med Nikons 70-200 köpt Tamrons tele med stabilisering. Nackdelen med Tamron är att AF är rätt seg, men när väl skärpan hittats är det knivskaprt

Ja, men får vad man betalar för, och eftersom att jag inte har obegränsat med pengar, (det har man inte när man är 15 år) så är jag nöjd med detta, i synerhet eftersom att jag fick köpa det av en kompis 1000 spänn billigare mot butik...!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!