Sandarna Transporter 2919,2920,2922

Startat av Brollan, 23 juni 2010, 19:15:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brollan

S Svensson

Såg bussarna på avstånd i måndags 21 juni. I och med att det var på avstånd,dvs tåget, så tyckte jag mig att det var de gamla Omninova. Finns det några Omninova (Autonova) kvar i Göteborg?
Vem hr byggt om bussarna på bilden ?

Staffan Sävenfjord

Citat från: S Svensson skrivet 23 juni 2010, 21:39:15 PM
Såg bussarna på avstånd i måndags 21 juni. I och med att det var på avstånd,dvs tåget, så tyckte jag mig att det var de gamla Omninova. Finns det några Omninova (Autonova) kvar i Göteborg?
Vem hr byggt om bussarna på bilden ?

Bussarna byggs av Coman i Bengtsfors och är en efterföljare till Omninova men nu användes namnen MaxiRider och MultiRider.
http://www.coman.se/bild_maxi/MaxiRider_MultiRider.pdf

Bussmicke

Ja se där, färdtjänstbolaget växer explotionsartat.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Magnus

Är det bl.a detta som körs på underentreprenad åt Busslink eller är det nåt eget?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Underentreprenad, ja. Men visst är det väl helt nya bussar, inte ombyggda???

Jag tror att det finns en 2918 också. En av dessa bussar rullar på linje 504/506 i Partille. Såg 2922 där två dagar i rad och trodde den var speciellt avsedd för Partille, men vi ser ju ovan att så inte var fallet.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Brollan

Det finns även en 2921 som för tillfället rullar i Mölndal.