Buss som gick sönder när jag fotograferade den

Startat av Staffan Sävenfjord, 22 juni 2010, 13:10:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Eftersom jag var inne på bussföraren som gärna ville fotograferas och villigt ställde upp ("jag nokk hinna tidtabell ändå") så kan jag visa en av bilderna. Bussföraren uppskattade dem men det kanske är en lite mer kritisk skara här. Bilen är tagen med 100 ASA, 1/250 sekund och bländare 7,1. Objektivet är inställt på 55 mm vilket motsvarar 87 mm för en gammal analog systemkamera. Dessa utsökta val har dock inte gjorts av mig utan av automatiken.

Det jag är nöjd med i bilden är färgerna. Tyvärr speglar det sig lite för mycket i bussens lack. Och dessutom syns föraren lågom mycket. Märk väl att han var medveten om att han blev fotograferad och ville vara med på bild.

Möllers

Denna blev hur bra som helst är mycket lättare fota ner bussen ljuser mot bussen tycker ni inte det.
Annas tycker jag lacken blev för ljus bara jag tycker kanske  ???

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Japp gör vi hoppas du åker till skåne finns så mycket nytt här nu..

Cyklisten

Citat från: Mattias Möller. skrivet 22 juni 2010, 23:31:46 PM
Japp gör vi hoppas du åker till skåne finns så mycket nytt här nu..

Med tanke på att det är nytt så behöver man inte stressa med att komma ner, det är ju viktigare att föreviga det gamla innan det är borta  ;D (Säger jag som inte hann upp till Halland innan den 20:de)

Bussfanatikern

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 22 juni 2010, 19:38:52 PM
Lustigt, samma sak hände med två bussar igår precis när jag fotograferat dem. Veolia 2690 och 2691 (som jag trodde inte skulle rulla kvar i Göteborg men gick i trafik i Frölunda igår). 2690 kom igång så småningom men 2691 fick bärgas.

//Jonas G

Bussarna 2634-2637 finns också kvar och alltså även 2690+91. Undrar om dessa sex bussar ska rulla tillfälligt eller permanent? Har inte sett att någon 12-meters Solaris har kommit igång ännu.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Mattias Möller. skrivet 22 juni 2010, 23:12:55 PM
Denna blev hur bra som helst är mycket lättare fota ner bussen ljuser mot bussen tycker ni inte det.
Annas tycker jag lacken blev för ljus bara jag tycker kanske  ???

Det hade naturligtvis gått att göra bilden mörkare men då hade inte föraren synts. Och det var ju för en gångs skull en av anledningarna till att jag tog bilden. Solen lyser upp fronten.

fontheking5

Citat från: Mattias Möller. skrivet 22 juni 2010, 21:03:51 PM
kan bara säja Grattis till din nya kameria hur många kör med canon nu här  ::) ???
Själv kört med canon i 3år nu.
Jag har en Canon eos 1000d sedan en tid men har inte kommit in i den än riktigt men det kommer nog . Ja att bussar går sönder händer ju , allt blir ju slitet .

Jonas Gustafsson

Citat från: Bussfanatikern skrivet 23 juni 2010, 02:19:58 AM
Bussarna 2634-2637 finns också kvar och alltså även 2690+91. Undrar om dessa sex bussar ska rulla tillfälligt eller permanent? Har inte sett att någon 12-meters Solaris har kommit igång ännu.

Var har du varit då? Nästan alla Urbino 12 (1202-1210) rullade i Frölunda i måndags.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussfanatikern

Jag var i centrum, både vid Brunnsparken, Centralen och Drottningtorget.