Karlssonbuss i Vaggeryd - i Halmstad [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 22 juni 2010, 00:00:21 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Jag hann bara se två bussar från Karlssonbuss i Vaggeryd i Halmstad idag - till vissas glädje är de förstås märkta Isaksson Karlsson.  8)

004 på Österbro.

009 vid Norra station.

Bussmicke

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 22 juni 2010, 00:00:21 AM
Jag hann bara se två bussar från Karlssonbuss i Vaggeryd i Halmstad idag - till vissas glädje är de förstås märkta Isaksson Karlsson.  8)

Suck, har de inte gett upp det där än..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jeppe Hagelbäck

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 22 juni 2010, 00:10:35 AM
Suck, har de inte gett upp det där än..

Vill de marknadsföra 'Isaksson Karlsson' så är det väl upp till dem? Det finns nog goda förklaringar ska du se =) - ser du namnet People Travel Group stå på nån av flygbussarna till exempel????

blubb

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 22 juni 2010, 00:00:21 AM
Jag hann bara se två bussar från Karlssonbuss i Vaggeryd i Halmstad idag - till vissas glädje är de förstås märkta Isaksson Karlsson.  8)

004 på Österbro.

009 vid Norra station.

Fina bilder!
Finns det någon som har en bild på hur Scalan såg ut i gamla Hallandslacken som jämförelse?

Bernt Talbrant

Citat från: blubb skrivet 22 juni 2010, 13:01:24 PM
Fina bilder!
Finns det någon som har en bild på hur Scalan såg ut i gamla Hallandslacken som jämförelse?

Tack! Hm, finns/fanns det verkligen några Scalor i gamla färgerna?!

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 22 juni 2010, 13:42:55 PM
Tack! Hm, finns/fanns det verkligen några Scalor i gamla färgerna?!

Sennans buss hade en...

Bild från Lahden Autokoris hemsida.
http://update.econnection.fi/autokori/nestori/kuvat/80/83868008507e2647bd28275faa1b4d7e.jpg

scaniaolsson

Tänk om Karlssons kunde haft lite individnummer här nere i Skåne också, hade blivit lite mindre att klo**ra ner i anteckningsblocket vid resorna
med sommarkortet.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.